OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du den vi söker?
Har du ett starkt affärsdriv och erfarenhet av B2B-försäljning från retail? Har du en aktiv livsstil och lockas av att utveckla ett av världens största varumärken i Sverige? Då kan du vara den vi söker.
Trek har ett gemensamt mål: - Att förändra världen genom att få fler människor på cykel. Till säljteamet söker vi nu en regional säljare för södra Sverige som delar TREKs passion för cykel och som tillsammans vill bidra till utveckling och göra skillnad hos kunderna. Vill du vara med på resan?
Din uppgift
Som regional säljare för södra Sverige är du ansvarig för att bygga varumärke, öka konsumentvärdet och skapa en växande verksamhet med långsiktighet i regionen.
I rollen har du det övergripande ansvaret för att bearbeta, förvalta och utveckla existerande kunder och relationer. Ditt fokus är att driva och utveckla försäljningen. Du arbetar strategiskt och trovärdigt för att inspirera kunderna till utveckling och nå uppsatta mål.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Kontinuerlig utveckling av återförsäljarnas verksamhet för att leda dem in i framtiden
• Optimera affärer och försäljning genom volym och värde med fokus på långsiktighet
• Öka och stärka återförsäljarnas affärstänk genom att coacha dem med affärsmentaliteten "Win the Season"
• Löpande analys av marknadspotential och utveckling av koncept för att aktivt öka marknadsandelar
• Säkerställa att bolagets närvaro inom Retail motsvarar konsumentens förväntningar
Du rapporterar till den nordiska försäljningschefen.
Om dig
Att du älskar försäljning och att göra bra affärer ser vi som en självklarhet. Du har dokumenterad erfarenhet av B2B- försäljning gärna från retail. Ett stort intresse för cyklar är nyckeln för att förstå verksamheten.
Du har driv, vilja och passion att göra skillnad och motiveras av att nå uppsatta mål och trivs i en roll som ställer höga krav.
Ditt affärssinne gör att du älskar att utveckla kunder och driva försäljning. Du har förmågan att se till helheten likväl som att identifiera nya affärsmöjligheter. Du har god ekonomisk förståelse, älskar att knäcka siffror, ser samband och kan genom analys fatta rätt beslut som driver lönsamhet och tillväxt. Du har också en god förståelse för hur digitala marknadsaktiviteter/insatser kombineras med försäljning.
Du är van att driva ditt eget arbete och att arbeta självständigt, men är en lagspelare som har lätt för att samarbeta och kommunicera.
Förutom svenska hanterar du engelska flytande i tal och skrift eftersom det är det globala språket i TREK. Du har mycket goda kunskaper i Microsoft Office-program (Excel, Word, Teams, Outlook, OneNote, PowerPoint etc.). Du behöver ha B-körkort då rollen innebär resande.
Om TREK
https://youtu.be/eBwrkhbRkqo
Trek är ett globalt varumärke som grundades 1976 i Waterloo i USA. Vi tillverkar världens bästa cyklar. Trek i Norden drivs från det nya nordiska huvudkontoret i Göteborg, men vi har människor över hela Norden som arbetar nära marknaden och våra återförsäljare. Hitta mer om oss, våra produkter och vårt varumärke på www.trekbikes.com.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du kommer att det nordiska huvudkontoret i Göteborg, Sisjön, som bas när du inte är på resande fot. Vi ser helst att du bor i storgöteborgsområdet. Resor är en del av jobbet, främst nationellt men även internationellt vid vissa tillfällen.
I denna rekrytering samarbetar Trek Bikes med Inhouse Väst. Sista ansökningsdag är 12 januari 2024 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Vi tar inte emot några ansökningar via mejl. Om du går vidare i processen kommer du som ett första steg få svara på ett antal urvalsfrågor.
För mer information eller frågor, kontakta Sofia Lidenhed sofia.lidenhed@inhouse.se - Välkommen med din ansökan!