Arbetsbeskrivning
Om IST
Med över 5 miljoner användare, 350 medarbetare och 9 kontor från Stockholm till Schmalkalden i centrala Tyskland, är vi stolta att vara ett av de ledande Ed-techföretagen.
Vår mission är tydlig och ambitiös – att vi levererar digitala lösningar som sparar tid och pengar, för ett ökat lärande. För att uppnå detta tillhandahåller vi de bästa verktygen för alla de som arbetar med lärande. Våra användare – elever, föräldrar, lärare och skolledare – är vår största inspirationskälla till att sträva efter förbättring och göra verklig skillnad.
Vi söker nu en engagerad Regional Service Manager till supportteamet.Här får du chansen att vara en del av en dynamisk och innovativ arbetsmiljö där din insats verkligen gör skillnad.Här får du chansen att arbeta med spännande projekt och vara med och forma framtidens lösningar inom teknik och utbildning.
Om rollen
Som Regional Service Manager är du en viktig länk mellan Business Region Sverige och IST Group. Du ansvarar för att hantera produktuppdateringar och säkerställa tydlig kommunikation till organisationen och användarna. Du arbetar nära Solution Delivery Manager för att tillhandahålla korrekt och aktuell information om uppdateringar och nya funktioner.Som Regional Service Manager kommer dina huvudsakliga ansvarsområden att inkludera:
Hantera uppdateringsinformation och kommunicera den till relevanta parter.
Samarbeta med Product Owners, utvecklare och andra parter för att samla in information om kommande produktuppdateringar och nya funktioner.
Översätta, granska, skriva och publicera användarvänlig produktinformation för interna och externa användare.
Vara den primära kontakten för Business Region Sverige gällande produktuppdateringar och nya funktioner, samt kontinuerligt övervaka kundfeedback och förfrågningar i samarbete med andra avdelningar inom Business Region Sverige och IST Group.
Hantera personuppgiftsincidenter enligt fastställda rutiner samt ansvara för arbetsflödet vid operativa incidenter för BRSE
Stödja Solution Delivery Manager vid behov.
Om digVi söker dig som har en akademisk examen eller motsvarande inom systemanalys eller projektledning. Du har utmärkta kommunikationsfärdigheter och kan översätta komplex teknisk information till tydligt och användarvänligt språk. Du har erfarenhet av att arbeta i en tvärfunktionell miljö, helst inom teknik- eller SaaS-branschen, och är flytade i både engelska och svenska (tal och skrift).
Du är en lösningsorienterad person som trivs med att hantera olika prioriteringar och deadlines, och som vill vara en del av ett företag som verkligen bryr sig om sina anställda och kunder.
AnsökanVälkommen att skicka in din ansökan snarast, dock senast 2024-12-15 Löpande urval kan komma att tillämpas och intervjuer kan påbörjas innan sista ansökningsdatum så ansök gärna så snart som möjligt. Denna tjänst är en fast anställning på heltid med placering i Växjö eller Stockholm.
Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Amra Eljami, Head of Support & Maintenance amra.eljami@ist.com eller vid frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta HR@ist.com.
Ansökningar vill vi ha via ansökningslänken för att värna om persondataskyddet. Bakgrundskontroller kan komma att genomföras i rekryteringsprocessen.
Ta steget och bli en del av IST – där din kompetens och ditt engagemang värderas och där du får möjlighet att göra verklig skillnad. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!
Kontaktpersoner på detta företaget
Mathilda Nilsson