Regional Servicechef för Jönköping med omnejd

Arbetsbeskrivning

Beskrivning
Som en av fem Regionala Servicechefer på Jungheinrich Svenska AB ansvarar du för servicetekniker, kunder och avtal inom service/eftermarknad i region Öst. Regionen sträcker sig från Sörmland i norr, Östergötland och delar av Småland i söder. Regionen gränsar till Region Stockholm, Region Syd och Region Väst och har stor potential till tillväxt.

Som Regional Servicechef har du ett övergripande ansvar över 13 servicetekniker i regionen. Dina teknikers kundbesök planeras och hanterar av vår centrala dispatch och du har ett starkt stöd av After Sales Admin-teamet. Din roll har tyngdpunkter på ledarskap och kundrelation.

Löpande hantering av kundrelaterade servicefrågor ligger i uppdraget liksom driftmöten med kunder. Som stöd till dig finns i ditt team en ställföreträdare som är back up, samt supportar utvalda kunder.

Du har som Regional Servicechef även ett nära samarbete med våra regionala säljare och KAM-teamet för att optimera vårt samarbete med kunderna i regionen.

I rollen ingår även till viss del försäljning/merförsäljning av eftermarknadsportföljen som innehåller serviceavtal, större reparationer, reservdelar och tillbehör. Du förväntas vara en "trusted advisor" till våra kunder.

En viktig del av arbetet är att ständigt utveckla regionen utifrån perspektiven kund, team, samarbete, process och kvalitet. Till din hjälp har du ett stort underlag av statistik och nyckeltal samt ett mycket kompetent After Sales Admin-team och en After Sales Controller. Din utmaning är att tillsammans med organisationen och de övriga Regionala Servicecheferna göra analys, driva förändring och skapa resultat.

I rollen ligger en hel del kundkontakt och möten med organisationen, vilket gör att du har 20-30 övernattningar i tjänsten per år.

Du arbetar från start med arbetsplats från hemmet, men filialkontor i kontorshotell planeras inom en snar framtid. Du rapporterar direkt till After Sales Director, placerad i Malmö.

Profil och erfarenhet
- Dokumenterad ledarerfarenhet är ett krav
- Teknisk bakgrund är ett krav
- Erfarenhet inom eftermarknad / after sales är starkt meriterande
- Dokumenterad förhandlingsvana är starkt meriterande
- Goda datorkunskaper och kompetens i officepaketet är ett krav
- Erfarenhet av att leda genom Performance Management är meriterande
- Ledning av serviceorganisation är meriterande
- Eftergymnasial utbildning är meriterande
- Självständigt arbete från hemkontor är meriterande


Personlighet
- Du har en säljande personlighet
- Du är självständig och är van vid att vara ute hos kunder
- Du är självdrivande och har hög energinivå
- Du får saker gjorda, punkt!
- Noggrannhet, förmåga till uppföljning och återkoppling är viktiga egenskaper
- Du är kommunikativt skicklig och får människor med dig
- Som person har du lätt för att samarbeta och möta människor i olika positioner
- Du pratar och skriver på svenska och engelska på en god nivå


Erbjudande
Jungheinrich erbjuder ett spännande och utvecklande arbete i en växande organisation med 175 anställda i Sverige och 18 000 globalt, med frihet, bra villkor och utmaningar i en framgångsrik internationell miljö.

Vi har en företagskultur som värderar din initiativförmåga och som ger dig möjlighet att arbeta flexibelt och självständigt.

Du får under din introduktion en gedigen produkt- och serviceutbildning för att underlätta ditt arbete. Jungheinrich erbjuder tjänstebil och andra hjälpmedel som krävs för jobbet.

Ansökan
Planen för tillträde är snarast.

Ansök genom att klicka på "Skicka Ansökan" nedan i annonsen, bifoga CV, personligt brev, möjligt tillträdesdatum samt löneanspråk snarast.

Sista ansökningsdag är 2020-08-31, men vi tillämpar löpande urval, vilket kan innebära att vi tillsätter tjänsten före sista ansökningsdag, så ansök snarast möjligt.

Om du har frågor om tjänsten kontakta Camilla Zielinski, After Sales Director, via +46705899163 eller camilla.zielinski@jungheinrich.se.

Jungheinrich AG är en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagersystem. Den årliga tillverkningen är över 125 000 truckar. Företaget har totalt 18 000 anställda och en omsättning på 4 miljarder Euro. Vårt koncernspråk är engelska. Jungheinrich Svenska AB är helägt av det tyska moderbolaget och har cirka 175 medarbetare samt en omsättning på +500 miljoner kronor.
Huvudkontoret är placerat i Malmö. Vi har filialkontor i Stockholm och Göteborg, samt försäljningskontor i Örebro och Sundsvall. Vår verksamhet består av försäljning av nya och begagnade truckar, truckuthyrning, truckservice och reservdelar. Vi erbjuder även kompletta lagerlösningar med ställage och lagersystem. (http://www.jungheinrich.se) www.jungheinrich.se (http://www.jungheinrich.se)

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Lindblad

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jungheinrich
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2020
  • Ansök senast: 9 december 2020

Besöksadress

Starrvägen 16, Arlöv
None

Postadress

Starrvägen 16
Arlöv, 23261

Liknande jobb


Enhetschef kontaktcenter, stab och utveckling

Enhetschef kontaktcenter, stab och utveckling

28 november 2024

Gruppchef Tentamensavdelningen

Gruppchef Tentamensavdelningen

28 november 2024

27 november 2024

26 november 2024