OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till en värderingsstyrd organisation
Vill du vara med och påverka samt utveckla Region Hemtjänst Mellan?
I din roll som Regional Verksamhetschef inom Hemtjänst arbetar du självständigt med att driva, leda och utveckla regionens verksamheter, chefer och medarbetare. Regionen består av 17 befintliga verksamheter i Södra Stockholm och Mälardalen. Du ingår i regionledningen och rapporterar direkt till Regionchef.
Beskrivning av tjänsten
Du kommer att arbeta övergripande med tillväxt och utvecklingsarbete i regionen, ansvara för uppstarter och övertag av verksamheter samt vara ett stöd till regionledning och våra verksamhetschefer i det dagliga arbetet. Stor del av din arbetstid kommer att tillbringas ute i verksamheterna, övernattningar förekommer. Du har stöd från regionledningen samt kvalitet-, ekonomi-, marknads- och HR -avdelningen.
Arbetsuppgifterna består bland annat av:
- Uppstarter av nya verksamheter
- Introduktion av nya verksamhetschefer
- Utredningar och uppföljning av allvarliga händelser
- Författa och följa upp åtgärds- och handlingsplaner
- Ersätta verksamhetschefer vid frånvaro vid både kortare och längre perioder
- Vara behjälplig vid organisationsförändringar och personalärenden
- Samt administration av varierande slag på uppdrag av regionledningen
Dina arbetsuppgifter kommer till stor del att styras av vad som händer och vad som ska göras i regionen. Tjänsten innebär placering i Stockholm men du behöver kunna resa i tjänsten i hög omfattning. Tillträdesdatum är enligt överenskommelse och tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas.
Vi erbjuder
- Utbildningar
- Utvecklingsmöjligheter
- Personalförmåner
- Trygga anställningsvillkor
- Digitala arbetsverktyg
Kvalifikationer
Vi söker dig med ett stort engagemang och strategiskt tankesätt, som vill arbeta för att utveckla verksamheter. Du har ett tydligt fokus på kund, kvalitet och resultat. Du är en god kommunikatör och har ett tydligt ledarskap, du uppskattar förändringsarbete och utveckling som en naturlig del av ditt uppdrag. God samarbetsförmåga, engagemang samt förmåga att fatta egna beslut är egenskaper som krävs för arbetet. Du behöver ha en mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Du har relevant högskoleutbildning så som socionom, sjuksköterska eller annan eftergymnasial utbildning som ger likvärdig kompetens. Tjänsten kräver att du har minst 2 års erfarenhet av ledande befattning inom äldreomsorg, meriterande inom privat omsorg. Krav på körkort och bil. Du har goda kunskaper i Officepaketet. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande.
Om Attendo
Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. På Attendo arbetar vi tillsammans för vår vision att stärka individen. Detta gör vi genom våra värderingar kompetens, omtanke och engagemang som fungerar som ledord i vårt dagliga arbete. Med din värdefulla kunskap och kompetens är du en nyckelperson i företaget och du ses som en viktig lagspelare för att utveckla verksamheten i nära samarbete med din chef.
Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi går igenom ansökningar löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation.
Vi har även krav på vaccination mot covid-19 och kommer att kontrollera vaccinationsbevis innan anställning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Åhs
+46 (0) 31 333 54 85, +46 (766) 471607