Regionalt förvärvsansvarig, region Storstad

Arbetsbeskrivning

Vill du vara den som driver vår förvärvs- & försäljnings agenda i Stockholm och Göteborg?

Ludvig & Co (fd. LRF Konsult) är Sveriges största rådgivningsföretag. Just nu är hela organisationen på en stor resa inom digitalisering, nya arbetssätt och tillväxt. För femte året i rad har vi blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsgivare – och det tänker vi fortsätta vara.

Om tjänsten 

Din roll som Regionalt förvärvsansvarig fokuserar på tillväxt och är uppdelad på två huvudansvar, driva regionens förvärvsagenda och arbetsleda och koordinera regionens försäljning. Det är en ny roll och det finns möjligheter att utveckla roll och ansvar över tid.

Huvudsakliga arbetsuppgifter består av:

Driva regionens förvärvsagenda


• Proaktivt identifiera, kontakta och föra dialog med förvärvskandidater
• Säkerställa verksamhetsperspektivet vid skarp utvärdering av potentiella förvärv
• Koordinera regionens integrering av förvärvade enheter
• Jobba i nära samarbete med Ludvig & Cos centrala förvärvsteam

Arbetsleda och koordinera regionens försäljning


• Arbetsleda, stötta och följa upp försäljningsarbetet
• Initiera och driva företagsövergripande försäljningsinitiativ regionalt
• Ta fram taktiskt/operativ försäljningsplan för regionen

Region Storstad och Specialistenheter

I rollen som Regionalt förvärvsansvarig ingår du i region Storstad och Specialistenheter och sitter med i regionledningen. Förutom ditt ansvar i rollen är det viktigt att du aktivt bidrar till teamets mål, kompetensutbyte, och att upprätthålla ett gott arbetsklimat och informationsflöde i gruppen.

Region Storstad och Specialistenheter består av våra affärsdrivande kontor i Stockholm och Göteborg (för nävarande fyra stycken) samt tre specialistenheter med jurister, skatteexperter och lönekonsulter.

För att lyckas behöver du ha


• Universitetsutbildning inom ekonomi eller annan relevant utbildning
• Erfarenhet från praktiskt uppsökande förvärvsarbete
• Erfarenhet från integrationsprocesser kommer att premieras men är inte ett krav
• Van och komfortabel i dialog med externa parter
• Erfarenhet kring försäljning och koordinering av säljaktiviteter
• Erfarenhet av att koordinera och projektleda initiativ

Som person är du engagerad, kommunikativ och förtroendeingivande samt trygg med att jobba självständigt och forma din roll över tid.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista datum för ansökan är dock senast 2021-11-12. Vid frågor kring tjänsten kontakta regionchef Louise von Scheven, Louise.von.scheven@ludvig.se

Vi ser fram emot att läsa din ansökan! 

Vi undanber vänligen men bestämt att bli uppringda av rekryterings- och bemanningsföretag för denna tjänst. 

Sökord: Kontorschef, biträdande kontorschef, Redovisningskonsult, Accountant, Senior accountant, Sr. accountant, Manager, Financial accountant, Financial controller, Accounting specialist, Controller, redovisningsekonom, senior redovisningsekonom, redovisningsansvarig, redovisningsspecialist, rådgivare, auktoriserad redovisningskonsult, bokslut, årsredovisning, jobb, arbete, karriär, entreprenör, ägarledda företag, konsult, ekonomi, ekonom, civilekonom, ekonomiservice, rådgivning, redovisningsassistent, lantmästare, agronom, skatt

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ludvig & Co
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2021
  • Ansök senast: 12 november 2021

Postadress

Warfvinges Väg 32
STOCKHOLM, 11251

Liknande jobb


Affärsutvecklare

Affärsutvecklare

25 november 2024

22 november 2024