Regionchef

Regionchef

Arbetsbeskrivning

Regionchef Ludvika

Vill du vara med och bygga för framtiden?

Det var 2007 som vi lade grunden till dagens Aredu. Idag levererar våra erfarna och engagerade medarbetare arbetsmarknadsinsatser åt Arbetsförmedlingen på över 40 orter i Sverige.

Vi söker en Regionchef för våra lokalkontor i Avesta/Borlänge/Mora/Ludvika och ett av dessa kontor kommer att bli din stationeringsort.

Vi värnar om vår företagsanda där vi delar med oss av framgångar och motgångar och där vi är lyhörda och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Vi ger snabba återkopplingar till kollegor, våra deltagare och uppdragsgivare - med ett ödmjukt förhållningssätt.

Vi söker just dig som kan skapa långsiktiga relationer med viktiga beslutsfattare och som vill arbeta hårt för att vi ska nå våra mål och att deltagare ska känna att de får det stöd som de önskar och behöver för att ta sitt nästa steg i sin utveckling.

En Regionchef på Aredu arbetar med hela verksamhetens bästa i fokus, är en in lyssnande och affärsmässig relationsbyggare med säljfokus och god mycket god förståelse för personalledning.

Du rapporterar till VD.

Som person är du prestigelös, flexibel och professionell. Då rollen innefattar många kontakter, såväl internt som externt, söker vi dig som är utåtriktad och gillar att stå i händelsernas centrum.

Närvaron på respektive kontor är en viktig faktor, vilket gör att resor över ett större område kommer vara en del i din vardag. Med anledning av pandemin kommer många av dessa kontakter att göras via digitala media vilket kräver god vana av digitala verktyg. Ditt ansvar är att leda och entusiasmera medarbetare för att nå bolagets satta mål samt bearbeta befintliga och potentiella samarbetspartners och kunder, där Arbetsförmedlingen idag är vår största kund.

Du kommer att tillhandahålla utbildning för deltagare, personal och kunder i nya tjänster och säkerställa att dessa levereras med hög kvalitet. Du arbetar utifrån regionens mål vad gäller kvalitet samt med eget beläggnings, sälj- och resultatansvar.

Formell kompetens

• Minst ett års yrkeserfarenhet av målgruppen nyanlända eller övriga utrikesfödda med svaga kunskaper i svenska språket OCH
• Minst ett års erfarenhet av att vägleda personer i grupp med olika behov. Exempelvis nyanlända eller personer med låt motivationsnivå som har befunnit sig långa tider i arbetslöshet.
• Minst 1 års erfarenhet från att arbeta med Workbuster och arbetsförmedlingens webbstöd (ka).

Ovan erfarenheter ska styrkas med skriftligt/skriftliga arbetsintyg/betyg som bifogas ansökan.

Erfarenhet av försäljning
God erfarenhet av att arbeta i personalledande befattning
Erfarenhet av rekrytering
God erfarenhet av att arbeta med Arbetsförmedlingens arbetsmarknadstjänster

Mycket goda Kunskaper i att arbeta med digitala verktyg

Körkort och tillgång till egen bil

Meriterande erfarenhet är:
adekvat högskoleutbildning

Tjänsten ska tillsättas omgående - Välkommen med din ansökan i form av ett CV och personligt brev. Vi kommer intervjua löpande så sök redan idag! Din ansökan behandlas självklart konfidentiellt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aredu
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2021
  • Ansök senast: 25 februari 2021

Liknande jobb


Chef för Kompetens och lärande

Chef för Kompetens och lärande

11 december 2024

25 november 2024

Administratör med personalansvar

Administratör med personalansvar

13 november 2024