OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Pågen är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Vi är ett familjeföretag i femte generationen, vars bagartradition började redan 1878.
Vi har ett långsiktigt och hållbart perspektiv med omsorg om våra medarbetare, kunder, konsumenter och vår jord. Vi brukar säga att ”det vi bakar ska vi kunna ge till våra barn”. Idag bakar och säljer vi ca 60 olika produkter och våra goda, färska bröd hittar du i alla svenska matbutiker men också i Danmark, Norge, Finland och Tyskland. Våra Gifflar och skorpor exporteras till 25 olika länder. I Sverige har vi medarbetare över hela landet, för att varje dag kunna förse butiker och konsumenter med färskt bröd.
Pågen - Vi bakar med kärlek
Läs mer på www.pagen.se
Är du en driven och målinriktad ledare som gillar att jobba i ett högt tempo, ha stort eget ansvar och har du erfarenhet från försäljning inom livsmedelsbranschen?
Arbetsbeskrivning
Pågen söker nu en Regionchef för region Syd och placeringsort Helsingborg. I denna rollen har du driftsansvar för regionen och personalansvar för ca 20 personer. Din huvudsakliga uppgift blir att driva lönsam försäljning, både för oss och för våra kunder. I arbetsuppgifterna ingår utveckling av försäljning, drift och att coacha och leda dina medarbetare att nå sin fulla potential. Du har fullt resultatansvar för regionen och ansvarar även för den långsiktiga affärsplaneringen.
Du rapporterar till Försäljningsområdeschefen för Södra Sverige.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ansvara för att nå uppsatt försäljningsbudget samt omkostnadsbudget
• Övergripande ansvarig för drift och personal på regionen
• Ansvara för försäljning (omsättning) och CM1% för de kategorier som är uppsatt på regionsnivå
• Driva regionala tillväxtprogram för att säkra tillväxt och marknadsandelsväxt
• Säkra starka regionala kampanjplaner och program för att driva tillväxt samt säkra konkurrenskraft på den lokala marknaden
• Ansvara för att säkerställa en effektiv säljorganisation avseende distribution, order, plock och försäljning i butik
• Ansvara för att uppnå målsatt marknadsandel i värde och volym på region
Kvalifikationer
Vi söker dig som tidigare arbetat med budget och med resultat- och personalansvar. Vidare har du erfarenhet av att jobba med verksamhetsutveckling och förbättringar. Vi tror att du har minst 3 - 5 års erfarenhet från kvalificerad och dokumenterat framgångsrik försäljning inom livsmedelsbranschen.
Som person brinner du för försäljning, att leda andra, att jobba mot uppsatta mål och du är resultatorienterad och arbetar utifrån att hela tiden skapa rätt förutsättningar för dina medarbetare. Du bör trivas med att vara ute på destinationerna och coacha ”hands on”.
För att lyckas i rollen behöver du ha ett starkt eget driv, vara handlingskraftig, målinriktad och prestigelös. Du skapar goda relationer såväl internt som externt och har en god kommunikativ förmåga med fallenhet för att förklara, vinna förtroende och få människor med dig. Du är en naturlig ledare och lagspelare som motiverar, inspirerar och genom ditt ledarskap förstärker positiva beteende och prestationer Ditt arbete kännetecknas av struktur och hög kvalitet. Du är van att se olika affärsmöjligheter och ser det som en självklarhet att fokusera på lönsamhet. Du tar egna initiativ och har en god problemlösningsförmåga.
Vi tror att du har försäljnings- eller marknadsföringsutbildning el likvärdigt som bakgrund.
Erfarenhet som butikschef eller försäljningschef inom DVH samt kompetens inom kategoriarbete är meriterande.
Det är viktigt att du är trygg i ditt hantverk, är strukturerad och trivs i en kreativ kultur med högt tempo och snabba förändringar. Du är inte rädd för att utmana och du motiveras av perspektivväxlingen mellan helhet och att fördjupa dig i detaljer och du har en god förmåga att prioritera däremellan. Du har en mycket god förmåga att föra en konstruktiv dialog med uppdragsgivare, hantera den entreprenöriella kulturen med mod att ta diskussioner högt och lågt.
Krav: B-körkort, goda ekonomi- och IT-kunskaper samt goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vad erbjuder vi dig?
Detta är en bred, rolig och aktiv roll, och vi ger dig möjlighet att jobba självständigt och med stort eget ansvar.
På Pågen bakar vi med kärlek – och vårt uppdrag är långsiktigt. Vi vill kunna lämna över ett bättre Pågen till framtida generationer. Det betyder att vi arbetar för att skapa hållbara lösningar och vi slösar inte med våra resurser. Vi samarbetar för att kunna vara modiga och tänka stort och nytt, och vi är nyfikna och lyssnar för att hela tiden lära mer. Våra värderingar är Engagemang, Mod, Ansvar och Gemenskap och vilket vägleder oss i vår vardag.
Ansökan
För mer information om tjänsten, kontakta Försäljningsområdeschef Michael Dahl på tel 040-672 80 32.
Välkommen med din ansökan senast den 9 november!