OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med passion för Ledarskap och Försäljning söker vi en ny Regionchef inom Byggdivisionen. Vi söker dig som har erfarenhet av att bygga framgångsrika team. Vi söker dig som brinner för att skapa framgång genom andra och är van att leda mot resultat.
Regionen omfattar Örebro, Västerås, Eskilstuna, Borlänge, Sälen Linköping, Norrköping.
Vad innebär det att jobba som Regionchef på Würth?
Som Regionchef har du personal- och budgetansvar för regionen. Du leder i detta fall ett erfaret team där du ansvarar för att leverera resultat genom att engagera och utveckla medarbetarna samt sätta mål och kontinuerligt jobba med att följa upp deras prestationer genom samresor och utvecklingssamtal. Vi ser att du har ett långsiktigt perspektiv, där du lär känna och bygger upp distriktets tillväxt över tid.
Samresor är den största delen av din vardag för att utveckla och coacha säljare samt bygga relationer med kunder. Som regionchef på Würth arbetar du främst operativt ute på fält.
Tillsammans med gruppen bearbetar du nya potentiella kunder, upprätthåller och utvecklar regionens viktigaste kundrelationer samt förhandlar avtal. Du säkerställer att ett enhetligt arbetssätt används utifrån den metodik som vi använder för att borga för ökad produktivitet. Du har det yttersta ansvaret för regionen och tjänsten innebär ett aktivt deltagande i divisionens projekt- och satsningsområden.
Vi vill att du
Har dokumenterad erfarenhet av att leda andra med personalansvar samt erfarenhet från försäljning B2B – gärna på fältet.
• Har en hög affärsmässig kompetens
• Får med dig andra, skapar engagemang samt inspirerar till att nå mål
• Du trivs med att leda säljare genom hög närvaro, genom samresor och coachning.
• Förmåga att skapa tillit och trivsel, är ödmjuk samt öppen och tydlig i ditt ledarskap och din kommunikation
• Tycker om och drivs av att följa upp och coacha medarbetare till bästa resultat
• Har en god administrativ förmåga och förmåga till självständigt arbete
• Har en mycket god datavana och digital mognad då datorn är ditt huvudsakliga arbetsredskap
• Har säljteknisk utbildning
• Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande: Erfarenhet av en operativ ledarroll inom fältförsäljning, branscherfarenhet från byggbranschen eller erfarenhet av liknande produkter och tjänster.
För att prestera bra i rollen som Regionchef måste du älska att vara ute på fältet hos kund där du ska utveckla ditt lag både som helhet och individuellt. Du drivs av att hjälpa andra människor prestera samtidigt som du är ödmjuk i din framtoning samt har en förståelse för vad individen och teamet behöver för att utvecklas. Du har en hög social kompetens och anpassningsförmåga.
Vi erbjuder
Vi är ett av världens största familjeägda företag där vår familjära atmosfär, möjlighet till utveckling och framåtanda är tydlig. Vi investerar i våra medarbetare och är övertygade om att medarbetarna är skillnaden som gör skillnad.
Genom rollen som Regionchef erbjuder vi dig en tydlig karriärväg och som medarbetare hos oss vill vi att du ska lyckas. Vi erbjuder dig ett flexibelt jobb i ett företag med starkt varumärke och en organisation med mycket energi och glädje. När du växer, växer Würth och för att lyckas med det erbjuder vi våra medarbetare de utbildningar som krävs för att bli framgångsrik i rollen. Vi tar vara på goda idéer och vi värdesätter dig och ditt unika perspektiv. Vi erbjuder en god arbetsmiljö, en marknadsmässig lön, attraktiva förmåner och de verktyg du behöver för att ge dig de absolut bästa förutsättningar från dag 1.
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Placeringsort: Tjänsten utgår hemifrån, vi ser med fördel att du bor i närheten av Västerås, Örebro eller Karlstad.
Övrigt: Tjänstebil, dator och mobiltelefon ingår. Vi har krav på B-körkort.
Om ansökan
Rekryteringsarbetet pågår löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan. Din ansökan bör bestå av bifogat CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten och vad du kan bidra med. Sista ansökningsdag är 2024-10-18.
Kontaktperson för tjänsten är Åsa Sterling, VD, tlf 070 374 5755.
• Första steget i rekryteringsprocessen är kontinuerlig granskning av ansökningar av rekryterande chef och HR partner, som resulterar i ett första urval av kandidater.
• De kandidater som går vidare i första urvalet kommer att bli inbjudna till att genomföra tester.
• Om du därefter går vidare i processen kontaktar vi dig via telefon eller email för en första intervju som kan ske digitalt eller fysiskt. Håll därför koll på din mailbox, både inkorg och skräppost vid inskickad ansökan.
• I de flesta av våra rekryteringsprocesser ingår en samresa med en kollega eller en träff med en kollega som du kommer samarbeta med. Vi tar även referenser från tidigare arbetsgivare.
Om Würth
Würth är en kombination av ett logistikföretag, ett serviceföretag och ett säljbolag. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial genom lösningar som skapar ordning och reda.
Vårt huvudkontor och lager finns i Örebro, där finns också de administrativa och lagerrelaterade tjänsterna. Vi har Sveriges största säljkår, butiker över hela landet, innesäljare, e-handel i framkant och en kompetent kundsupport. Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom fordon, industri, bygg och hantverk. Koncernen finns i 84 länder och har nära 100 000 anställda. Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma.