OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Regionchef till FTI, Förpacknings- och Tidningsinsamlingen som verkar i återvinningsbranschen. Här får du möjligheten att arbeta i en bred roll med ansvar för relationen med ett antal kommuner inom ett geografiskt område.
Om oss
Förpacknings- och Tidningsinsamlingen, FTI, samlar in och återvinner dina förpackningar och tidningar. Vi ansvarar för över 5000 återvinningsstationer runtom i landet och ger 1,6 miljoner hushåll möjlighet att återvinna i fastigheten. Återvinning ska vara enkelt och ge stor miljönytta. Vi ägs av producenterna som bekostar insamlingen. Vi är drygt 50 medarbetare och sitter i trevliga lokaler i Solna Business Park. Nu utvecklar vi framtidens återvinning. Vill du vara med? Läs gärna mer om oss här.
Om tjänsten
Ditt huvudsakliga ansvar är FTIs verksamhet i och relationer med ett givet antal kommuner. Du ansvarar också för att driva arbetet med den konsumentupplevda kvaliteten på återvinningsstationer.
Det innebär att du:
- utformar insamlingssystemet i kommunen utifrån FTI’s koncept (återvinningsstationer, Fastighetsnära insamling, FNI etc.)
- tecknar de avtal som krävs för dessa systems infrastruktur (kommun och privata markägare)
- har en god uppfattning om de eventuella ej FTI-kontrollerade insamlingssystem som finns i kommunen.
- driver och utvecklar relationen med sina kommuner på olika nivåer.
- kommunicerar, förklarar och förankrar FTI’s verksamhet i kommunerna.
- sköter samråden med de funktioner inom kommunen som berörs av FTI’s verksamhet.
- hanterar mediefrågor och frågor från allmänheten som uppstår inom verksamhetsområdet.
- har kontakt med privata markägare för befintliga och nya återvinningsstationer.
- driver arbetet att förbättra den konsumentupplevda kvaliteten på våra återvinningsstationer
- hanterar gränssnitt med Pressretur, PR och Svenska Glasåtervinning, SGÅ vad avser ärenden.
Placering är Solna Business Park.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- högskoleutbildning med minst 5 års relevant erfarenhet av ovanstående kompetenser eller minst 10 års arbetslivserfarenhet inom relevant område.
- erfarenhet av driva sakfrågor och samordna mellan olika intressenter som t.ex. kommuner, markägare eller liknande.
- erfarenhet av avtalsförhandling.
- erfarenhet av att hantera media (meriterande, men ej krav).
- mycket god datorvana, främst Officepaketet.
- god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.
- har en familjesituation som tillåter ca 50 resdagar med övernattningar/år.
- B-körkort.
Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- relationsinriktad och anpassningsbar.
- Kommunikativ och har god samarbetsförmåga.
- affärsmässig med kundfokus.
Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lars Björk,
0738-56 30 00
Åsa Runnäs, VD
08-621 05 02
Lars Björk,
0738-56 30 00
Lars Björk, Frågor om tjänsten besvaras dagligen 8.30-9.00
0738-56 30 00
Lars Björk, Frågor om tjänsten besvaras dagligen 8.30-9.00
08-718 08 00
Lars Björk,
0738-563000
Lars Björk,
010 - 207 01 50. Telefontid 8.30-10.00 vardagar.
Jenny Jakobsson, Rekryteringskonsult
010-207 01 50
Jenny Jacobsson, Rekryteringskonsult
070-279 68 90. Telefontid 8.30-10.00 vardagar.
Jenny Jakobsson, Rekryteringskonsult
073-267 90 00