OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och påverka framtidens Hemtjänst? Då är du kanske Vardagas nya regionchef inom Hemtjänstverksamheten? Du får chansen att ta över en fin och stabil verksamhet men höga kundnöjdhetssiffror och gott rykte som befinner sig i en tillväxtfas.
Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete i en förändringsbenägen och värderingsstyrd koncern. Du kommer utgå från deras moderna och trivsamma kontor precis vid Mall of Scandinavia och Råstasjön i Arenastaden i Solna.
Om företaget
Vardaga är en av Sveriges ledande privata aktörer inom äldreomsorg med cirka 100 boenden i hela landet. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus.Inom hemtjänsten är vår målsättning att erbjuda service och trygghet så att våra omsorgstagare ska kunna bo kvar hemma så länge som möjligt. Läs gärna mer om Vardaga på (http://www.vardaga.se/)
Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea (https://www.ambea.se/). Ambea bedriver i Sverige sin verksamhet inom Ambea Sweden Group där (http://www.vardaga.se/sv/), (https://nytida.se/) och (https://www.xn--lra-qla.se/) samt (https://www.klarakompetens.se/) ingår. Hos oss kan du utvecklas samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Tillsammans skapar vi en trygg omsorg som räcker till alla. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget.
Dina arbetsuppgifter
Som regionchef utvecklar du Vardagas Hemtjänstverksamhet tillsammans med ett tiotal duktiga och erfarna verksamhetschefer. Du leder och stöttar verksamhetscheferna i din region, har kundkontakt med uppdragsgivare/kommuner och sköter marknadskommunikation. Vidare arbetar du aktivt med kvalitetsarbete, du styr och leder din verksamhet utefter både kund, medarbetare, ekonomi och kvalitetsprocesser. Du har budget- och resultatansvar och sitter med i Vardagas ledningsgrupp där ni tillsammans ansvarar för att driva och utveckla företaget.
På Vardaga är det viktigt att du som regionchef genom ditt ledarskap arbetar nära och ger verksamhetscheferna de bästa förutsättningarna i deras värdefulla arbete. Flera gånger i veckan kommer du vara på plats ute i verksamheterna. Du har ett coachande förhållningssätt och leder, utvecklar och stöttar verksamhetscheferna mot uppsatta mål. Rollen innebär ett brett kontaktnät och du kommer exempelvis ha kontinuerlig dialog med kvalitetsavdelningen, HR och controller.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Coacha, leda och följa upp verksamhetscheferna
- Ekonomisk uppföljning och analys
- Bygga goda relationer med kommunernas representanter
Din profil
Vi söker dig som har relevant högskoleexamen inom vård och omsorg, såsom socionom, beteendevetare, sjuksköterska eller social omsorg. Du har gedigen erfarenhet av att leda andra chefer inom Hemtjänst eller Äldreomsorgsbranschen, där erfarenhet från Hemtjänsten väger extra tungt. Du är flytande i svenska i tal och skrift. Det är starkt meriterande om du kommer från den privata sektorn.
Som person är du kommunikativ och har lätt för att bygga goda relationer både internt och externt då arbetet innebär många kontaktytor. Du har ett starkt affärsmässigt driv, är målinriktad kring ledarskap, ekonomi och kvalité där du vågar komma med initiativ för att bidra till nytänkande. Samtidigt är du prestigelös och delar gärna med dig av både framgångar och utmaningar för att bidra till Vardagas utveckling. Som ledare är du inlyssnande och coachande samtidigt som du har förmågan att vara tydlig när så krävs. Du är tillgänglig för dina medarbetare och värdesätter en feedbackkultur i syfte att utvecklas tillsammans mot Vardagas gemensamma mål.
Vardaga erbjuder
En arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter, ett utpräglat kvalitetstänk och möjlighet att påverka. Alla chefer genomgår företagets gedigna ledarskapsprogram och får kompetensutveckling via utbildningsenheten LÄRA. De har kollektivavtal med tjänstepension och friskvårdsbidrag.
Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare
Lön: Individuell lönesättning
Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, vision@ambea.se
I den här rekryteringsprocessen samarbetar Vardaga med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Matilda Höglind på telefonnummer +4672 253 92 53 alternativt matilda.hoglind@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)