OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med över 1.200 butiker i 47 länder finns NEW YORKER representerat i hela världen och vi fortsätter växa som ett framgångsrikt Young Fashion-företag. Med ett team på över 16.000 arbetar vi i framkant med stor vikt på samarbete och gemenskap. Tack vare vår passion för mode, vår spontanitet och effektivitet har vi lyckats vara en del av modevärlden i över 40 år. Bli en del av vårt team! Du som är intresserad av denna tjänst har flera års butikserfarenhet inom försäljning, budgetering och personalplanering och du trivs som bäst i en omväxlande och fartfylld vardag. På NEW YORKER är karriärmöjligheterna oändliga. Vi letar alltid efter autentiska individer som tänker utanför boxen. Vi erbjuder dig en bra arbetsmiljö, en platt och öppen organisation. Vill du vara en av oss?
Sedan New Yorkers öppning i Sverige 2007 har vi 28 butiker uppdelat på 4 regioner och vi arbetar tätt med övriga skandinaviska länder. Vi söker nu en ny regionchef till butikerna i södra/mellersta Sverige.
Huvudsakligen blir dina arbetsområden
• Leda butikerna i överenskommen region, enligt New Yorkers koncept
• Ansvar för försäljning, omsättning och inventering
• Ansvar för rekrytering, anställning och personalplanering
• Uppföljning av företagsekonomiska nyckeltal
• Planering och optimering av kostnader och försäljningsaktiviteter
• Leda, coacha och motivera teamet, i ditt fall framförallt butikschefer.
• Upplärning och kontinuerlig utveckling av underställda chefer och medarbetare
• Omvärldsbevakning och marknadsföringsaktiviteter
• Samarbete med andra avdelningar i ett teamorienterat New Yorker
• Planera och genomföra nyöppningar tillsammans med försäljningschef och teamet
• Kontinuerliga resor och besök till butikerna i din region
Din profil
• Minst 4 års erfarenhet av personalledning
• Erfarenhet av säljledning, ekonomiskt ansvar, personaladministration och försäljningsadministration
• Gymnasieutbildning samt gärna högre utbildning inom arbetsledning, ekonomi och/eller handel och mode
• Minst 2 års arbete inom detaljhandeln och erfarenhet av försäljning
• Affärsmässig med fokus på kostnader och lönsamhet
• Strukturerad, organiserad och tänker gärna strategiskt och långsiktigt
• Teamorienterad, engagerad och coachar dina medarbetare
• Kommunikativ, tydlig och lyhörd
• Passion för mode och gärna erfarenhet från modebranschen
• Självgående med organisationsförmåga
• Goda kunskaper i svenska och engelska, meriterande är kunskaper i tyska
• Goda kunskaper i Microsoft Office, främst Excel samt gärna erfarenhet av Cognos eller annat program för att följa upp omsättning och nyckeltal
Vi erbjuder
NEW YORKER erbjuder dig en attraktiv arbetsmiljö med spännande utmaningar och gott om utrymme för egna idéer. Förutom en internationell arbetsmiljö väntar dig ett öppet och dynamiskt team med öppen kommunikation. Har vi väckt ditt intresse? Då ser vi fram emot din ansökan online!
Arbetstid/Varaktighet: Heltid, tillsvidareanställning. Tillträde snarast.
Upplysningar lämnas av: Försäljningschef Ilias Rizos, email: irizos@newyorker.de
Ansökningar: Vi tar inte emot några ansökningar per post eller e-mail, endast via extern webbplats, se länk. Ansökningar som inkommer per post, mail eller i butik behandlas inte. Vi behandlar ansökningar löpande så inkom med din ansökan så snart som möjligt men allra senast 2023-11-30. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Det vore kul att ha dig i vårt team - välkommen med ansökan och CV!
New Yorker Sverige KB