OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bravida ger fastigheter liv – dygnet runt, året om. Det gör vi med hjälp av tusentals medarbetare som installerar och underhåller funktioner för elektricitet, värme och kyla, vatten, sprinkler, ventilation, kraft och säkerhet. Vi erbjuder tekniska helhetslösningar genom fastighetens hela liv – från rådgivning och projektering till installation och service. Vi är ett stort företag med 12 000 medarbetare, 65 000 kunder och en lokal närvaro över hela Norden. Vi möter kunderna på plats och tar långsiktigt ansvar för vårt arbete. Tillsammans kan vi ta oss an spännande och tekniskt krävande uppdrag som få andra företag klarar.
Vill du alltid bli lite, lite bättre? Får du energi av omväxling och snabbt tempo i en dynamisk miljö? Hos oss får du frihet under ansvar att överträffa förväntningar genom din kunskap, ditt driv och ditt intresse. Nu söker vi en controller till region Helsingborg som sträcker sig från Landskrona till Varberg.
Rollen som Regioncontroller
Som regioncontroller inom division Syd kommer du att ingå i ett team som består av sju controllers och divisionens ekonomichef. Du kommer att arbeta och verka inom regionerna i nära samarbete med regionchefen och rapporterar löpande till divisionens ekonomichef.
Dina uppgifter kommer bland annat bestå av:
• Ansvara för ekonomisk uppföljning och analys
• Vara delaktig i regionens affärsmässiga utveckling
• Fungera som bollplank i ekonomiska frågor för region- och avdelningschefer samt verka för att utveckla den ekonomiska kompetensen inom regionen
• Arbeta nära verksamheten och vara ett viktigt stöd i den ekonomiska uppföljningen av pågående projekt och service- och installationsuppdrag
• Driva måltals- och prognosprocessen inom regionen
• Uppföljning och utveckling av administrativa rutiner och processer
• Vara delaktig i förvärvsprocesser
Vem är du
Vi söker dig som är utbildad civilekonom eller motsvarande. Du har minst 5 års erfarenhet av kvalificerad business controlling i större företag. Det är meriterande om du har arbetat med projektredovisning och har erfarenhet från entreprenad- och serviceverksamhet eller från den tekniska konsultbranschen. Det är även en fördel om du tidigare arbetat i Agresso, men det är inte ett krav.
Som person är du analytisk och har förmåga att koppla samman affären med siffror samt analysera och förklara dem, både i detalj och i ett större perspektiv. Du är en person med hög integritet med förmåga att vara lyhörd. Du vågar förändra samtidigt som du följer Bravidas strategiska arbetssätt Bravida Way. I ditt arbete är du strukturerad och har lätt för att skapa goda samarbeten och relationer. Genom ditt driv, engagemang och din kommunikativa förmåga når du dina mål och skapar resultat.
Vad vi erbjuder
Vårt erbjudande till dig är ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Vi är vana att leverera högsta kvalitet till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö. Här kan du läsa mer om hur din utveckling hos oss fungerar. När du växer, växer vi!
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Bravida med Jerrie. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Garding Lindstrand 072- 333 01 49, frida.lindstrand@jerrie.se.
Sista ansökningsdag är den 16 juni, men vi ser gärna din ansökan snarast möjligt då urval och intervjuer sker löpande.