OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Olof Palmes Internationella Center är den svenska arbetarrörelsens samarbetsorganisation för internationellt solidaritetsarbete. Tillsammans med 27 medlemsorganisationer arbetar de för demokrati, mänskliga rättigheter och fred i Olof Palmes anda. I dag driver de över 200 projekt runt om i världen. En stor del av verksamheten finansieras av medel från Sida och EU, men även bidrag som kommer in till Palmecentrets solidaritetsfond är viktiga.
Palmecenter erbjuder ett spännande jobb i en internationell miljö där du, tillsammans med kompetenta medarbetare och medlems- och partnerorganisationer har möjlighet att förändra världen.
Arbetsuppgifter
Som regioncontroller har du det övergripande kvalitetssäkringsansvaret för den finansiella handläggningen av Palmecentrets projekt.
Regioncontrollerns huvudsakliga uppdrag är att:
- Ansvara för kontakten med bidragsgivare.
- Ansvara för avtalsefterlevnad i relation till bidragsgivare.
- Ansvara för arbetet att utveckla rutiner och processer för en god ekonomisk förvaltning och kontroll.
- Stödja regionchefer genom rådgivning i frågor som rör ekonomi, avtalsefterlevnad och administration.
- Bistå och stödja projektcontrollers i frågor som rör ekonomi, administration och revision.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning inom ekonomi och har minst 5 års dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har erfarenhet från internationell verksamhet och uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska. Ytterligare ett språk som tex franska är önskvärt. Erfarenhet av att arbeta inom en biståndsorganisation är meriterande, men inget krav.
Vi ser gärna att du har god kompetens inom olika typer av ekonomisystem och självklart har du mycket god kompetens i Officepaketet.
Du kommer att ingå i ekonomiavdelning på 10 personer med arbetskollegor både på huvudkontoret i Stockholm och på våra lokalkontor runt om i världen.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad, analytisk och självgående samt van att arbeta på eget initiativ. Du har god samarbetsförmåga och tycker om att bidra till kollegors ökade kunskap och ge stöd på ett engagerat och positivt sätt. För att trivas på kontoret är det viktigt att vara social, nyfiken och öppen.
Mer om tjänsten
Tillsättning: under januari eller enligt överenskommelse.
Omfattning: heltid, 35,25 timmar per vecka.
Placering: centrala Stockholm.
Uppdragstyp: direktrekrytering/tillsvidareanställning.
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Mer om Andara Economy
Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!