OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag.
Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser.
Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad.
Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss!
ARBETSUPPGIFTER
Är du en orädd person som är redo för nya utmaningar? Missa inte chansen att söka tjänsten som regionkoordinator mot prostitution och människohandel!
Som regionkoordinator arbetar du med att stötta myndigheter som polis, socialtjänst och migrationsverket i arbetet mot prostitution och människohandel i regionen. Ambitionen är att det sociala perspektivet integreras med det rättsvårdande och att utveckla samverkan mellan berörda myndigheter. Din roll innebär bland annat insatser i samverkan med andra myndigheter samt att delta i olika nätverk.
Du arbetar på uppdrag av Jämställdhetsmyndigheten i hela region Väst, med utgångspunkt i Göteborg som är värdkommun för tjänsten.
Du arbetar med att ge stödjande insatser och information till personer som utnyttjas i prostitution och människohandel samtliga ändamål. Du arbetar med trygga återvändanden i samverkan med Internationella migrationsorganisationen (IOM) och koordinerar nödvändiga stödinsatser. I ditt uppdrag ingår också ett förebyggande arbete med fokus på kompetenshöjande insatser för interna och externa samarbetspartners. Du ger metodstöd, utbildar och sprider kunskap på nationell nivå i samverkan med berörda myndigheter.
Organisatoriskt ingår du i Kris- och relationsenheten där du delar chef med verksamheterna Barnahus, Mikamottagningen och Regionalt Stödcentrum heder. Du erbjuds handledning i syfte att reflektera över och utveckla arbetet. Tjänsten kräver att du i vissa fall kan behöva arbeta på obekväm arbetstid.
Tjänsten är en projektanställning med varaktighet i ett år med mycket goda möjligheter till förlängning.
KVALIFIKATIONER
Du har socionomexamen och vi ser gärna att du har en vidareutbildning med systemisk inriktning. Du har flerårig erfarenhet av arbete med myndighetsutövning. Du har erfarenhet av att möta personer i kris.
Du har erfarenhet av arbete i samverkan med andra myndigheter. Det är meriterande om du har erfarenhet av utåtriktat arbete och kunskapsspridning. Du har också erfarenhet av att dokumentera, följa upp och rapportera.
Du har goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Körkort är ett krav.
Eftersom arbetet är behovsinriktat behöver du ha förmåga att vara flexibel och kunna ställa om snabbt och stå ut med att inte alltid veta vad som kommer att hända. Du kan arbeta självständigt samtidigt som du tycker om att samarbeta med andra och du tar ansvar för helheten.
Du är en trygg person som är stabil, prestigelös och klarar av att härbärgera komplexa processer och situationer.
Du känner dig bekväm med att informera om verksamheten och sprida kunskap om arbetet med målgruppen. Ett gott bemötande och kommunikativt förhållningsätt med förmåga att anpassa kommunikationen efter mottagaren är en förutsättning för uppdraget.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.