OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I takt med ökade förfrågningar i Stockholmsregionen behöver vi förstärka organisationen med ytterligare en Regionssäljare inom säkerhet. Huvudsakligen kommer du att arbeta med nya kunder och projekt inkluderande inbrottslarm, passagekontroll, CCTV- bevakning, brand och områdeslarm från de ledande tillverkarna.
Att jobba som Regionsäljare inom säkerhet hos oss är ett utmärkt sätt att bygga upp kompetens inom säkerhet, ett område som är i stark tillväxt. Vi kompletterar din nuvarande kompetens med relevant utbildning och i början arbetar du parallellt med kollegor för att lära dig arbetssätt och våra affärsprocesser och affärssystem.
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är säljorienterade där huvuddelen utgörs av nykundskontakter, behovsanalys, offertskrivande, avtalsförhandling samt uppföljning. Ibland arbetar du självständigt men kan lika gärna vara i team med andra säljare eller med försäljningschefen. Ett starkt och etablerat varumärke, kompetenta tekniker/installatörer i ett starkt team med ’familjekänsla’ och erkänt bra kundservice med flertalet referensinstallationer gör att du har alla möjligheter att lyckas i ditt arbete.
Du utgår från Brommakontoret, besöker kunder fysiskt och digitalt, demonstrerar produkter och lösningar, både ute hos kund samt på kontoret. Som Regionsäljare inom säkerhet rapporterar du till vår försäljningschef. Tjänstebil ingår. Dina kollegor är ett positivt gäng som stöttar varandra där ”service minded” är allas gemensamma mantra.
Vem är du?
Vi söker dig som har viljan och ambitionen att lära och är öppen för ny kunskap och erfarenhet. För att trivas på jobbet tror vi att du brinner för kundkontakt och att ge god service samt kan anpassa dig efter olika kunder och situationer. Det är servicenivån och engagemanget till våra kunder och kollegor som gör oss framgångsrika.
Troligtvis arbetar du idag som säljare inom säkerhet med relevant erfarenhet av säkerhetssystem. Du kan även vara säkerhetskonsult som vill gå vidare till mer utvecklande arbetsuppgifter. Det är viktigt är att du förstår affärsprocessen vad gäller systemförsäljning.
Eftersom vi arbetar inom säkerhetsbranschen kommer vi att göra ett utdrag ur belastningsregistret som en del av rekryteringsprocessen.
Kompetenskrav
Säljerfarenhet mot B2B kunder.
Säljerfarenhet av säkerhetssystem inom larm, brand, CCTV och passersystem.
Körkort B
Goda datorkunskaper inkluderat MS Officepaketet
Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Meriterande är:
Kunskaper inom lagen om offentlig upphandling (LOU)
Kunskaper inom lagen för upphandling inom försörjningssektorn (LUF)
Kunskaper inom entreprenadjuridik
Projektledningserfarenhet
Ansökan och kontaktuppgifter
Tillträde kan ske omgående eller enligt överenskommelse. Vi arbetar med löpande urval och ser därför din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Thomas Lindblad på följande telefonnummer: 0768-319901.