OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hörmann Svenska AB grundades 1997 och är en del av Hörmann KG, Europas största leverantör och tillverkare av portar, portmotorer och dörrar. Idag är vi en av Sveriges ledande leverantörer av portlösningar till konsument och industri. Vårt huvudkontor och lager ligger strategiskt placerat i Örebro, Sveriges logistiknav.
Vi har ca 110 anställda inom våra 3 affärsområden: Konsument, Industri och Montage & Service.
Hörmann Svenska AB omsätter ca 270 MSEK per år.
Vårt kundlöfte är Kvalitet utan kompromisser.
Regionsansvarig säljare, för mellersta Sverige Konsumentdivisionen
Konsumentdivisionen förser Sveriges villaägare och bostadsrättsföreningar med bl a garageportar. All försäljning sker genom vårt rikstäckande återförsäljarnät. Idag är vi Sveriges ledande leverantör inom produktområdet. Vi fortsätter växa och utökar nu vår säljkår med en regionansvarig säljare i mellersta Sverige.
Vi söker en positiv, självgående och driven säljare som förstår värdet av hög närvaro ute på fältet. Du har dokumenterad säljerfarenhet med goda resultat, gärna med bakgrund från bearbetning av återförsäljare.
Som säljare hos oss blir Du en del av ett framgångsrikt affärsområde. Arbetet innebär dagliga resor i regionen där Du besöker kunder och återförsäljare inom framförallt bygghandeln. Du etablerar och upprätthåller långsiktiga relationer med våra kunder och återförsäljare och ditt huvudsakliga ansvarsområde blir att stötta våra återförsäljare och deras personal i deras försäljning av våra produkter. Du ser till att återförsäljarnas utställningar är hela och rena och uppdaterade med aktuellt sortiment och marknadsmaterial. Exempel på andra arbetsuppgifter är att tillsammans med våra samarbetspartners göra sambesök vid större objektsförfrågningar och delta på mässor och event.
I denna tjänst utgår Du från hemmet och din bostadsort är någonstans i Mälardalen. De flesta tjänsteresorna görs över dagen men det förekommer även övernattningar. Du har godkänt B-körkort och god datorvana, gärna från CRM-system. Vi hjälper dig med en gedigen introduktion och utbildning i vårt sortiment.
Låter det här intressant? Frågor kring tjänsten besvaras av rekryterande försäljningschef Andreas Malmström, tfn 010/19 00 215. Alla andra frågor hänvisas till rekryteringskonsult Åsa Quarfordt på Personalpoolen Mellansverige AB, tfn 019/12 60 49. Välkommen med din ansökan, innehållande ditt personliga brev och CV, samt en motivering varför just du passar för tjänsten, senast den 8 februari 2017.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrika Goldkuhl
019-12 60 01
Agnetha Paulsson
019-12 60 05
Åsa Quarfordt
019-12 60 05
Pernilla Dawidson
019-126059
Agnetha Paulsson
019-12 60 74
Pernilla Dawidson
019-126005
Åsa Quarfordt
019-12 60 49
Rekryteringskonsult Åsa Quarfordt
019-12 60 49
konsultansvarig Pernilla Dawidson
019-126059
Ulrika Goldkuhl
019-126001