Regionsrekrytering- Assistenter

Arbetsbeskrivning

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Ekonomi- och personaladministratör till asylprövning enhet barn i Malmö


Migrationsverket befinner sig i en stark expansionsfas och går nu in i en ny organisation med fokus på ökad kvalitet, effektivitet och service för att möta de ständiga förändringarna i omvärlden. HR-avdelningen spelar en viktig roll i detta utvecklingsarbete och är inne i en spännande förändringsfas med ett tydligt mål att proaktivt bidra till verksamhetsutveckling och att skapa mervärde för chefer och medarbetare. Som ekonomi- och personaladministratör på enheten för HR Partner kommer du att stötta hela enheten och dess medarbetare med administrativa göromål.


Arbetsuppgifter
Du hanterar självständigt löpande ekonomi – och personaladministration, och fungerar som enheternas personalredogörare. Du utgör en stödfunktion för enhetschefen i alla frågor som rör personal och budget. Du skall självständigt i förhållande till enhetschef initiera och föreslå åtgärder som faller inom dessa ansvarsområden.
Du deltar aktivt i enheternas budgetprocess samt löpande ekonomisk uppföljning. Du ska upprätt statistik och hantera fakturor på enheterna. Arbetet innebär även mycket kontakt och samarbete med övriga medarbetare både på din egna och andra enheter. I övrigt kommer du utföra arbetsuppgifter enligt närmaste chefs instruktion.


Arbetet kommer huvudsakligen att innebära:
- Ansvarar för att bevaka, kontrollera och kontera fakturor.
- Ta hand om avdelningens anläggningsregister och personakter.
- Ansvarar för att ge lönehandläggaren information som påverkar lönen för den anställde.
- Är behörig beställare och kvalitetssäkrar våra inköpsrutiner.
- Beställer och arrangerar konferenser.
- Är enhetens användarstöd.
- Är enhetens telefonansvarige.


Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har lägst 3-årig gymnasieutbildning. Du har under minst tre år arbetat med personaladministration och ekonomi. Meriterande med erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning.
Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift och du har goda kunskaper i Officepaketet. Du har kunskaper av att arbeta i något PA-system eller ekonomisystem. Vi ser att du är strukturerad, ordningssam, självgående, initiativtagande samt har en god servicekänsla.
Krav ställs på flexibilitet, på att hantera sekretessbelagd information samt mycket god samarbetsförmåga.


Upplysningar 
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Anställningsform: Tillsvidare anställning med sex månaders provanställning.
Tillträde: Snarast
Stationeringsort: Malmö


Ansökan
Välkommen med din ansökan och meritförteckning till Migrationsverket senast den 26 april 2015.
Vi tar endast emot din ansökan via vårt rekryteringssystem ReachMee.
Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.


Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket Norrköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • heltid
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 21 april 2015

Liknande jobb


21 november 2024