Registeradministratör till Regionalt cancercentrum syd i Lund

Registeradministratör till Regionalt cancercentrum syd i Lund

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Regionalt cancercentrum syd (RCC Syd) är ett av sex regionala cancercentrum med uppdrag att förverkliga målen i den nationella cancerstrategin, En nationell cancerstrategi för framtiden. RCC Syd är en kunskaps- och utvecklingsorganisation och ska genom regional och nationell samverkan bidra till en mer patientfokuserad, jämlik, säker och effektiv cancervård. RCC Syd ansvarar för insamling, kodning och avrapportering av canceranmälningar i södra sjukvårdsregionen. Som registercentrumorganisation stöder RCC Syd utvecklingen av flera regionala och nationella register. RCC Syd ansvarar även för samordning av standardiserade vårdförlopp (SVF) och nationella vårdprogram inom cancerområdet samt för att ge stöd för faktabaserad verksamhetsutveckling med stöd av kvalitetsdata.

RCC Syds organisatoriska hemvist är Region Skånes avdelning för Hälso- och sjukvårdsstyrning men uppdraget innefattar Region Skåne, Region Halland, Region Kronoberg och Region Blekinge. RCC Syd är en multiprofessionell verksamhet med runt 30 medarbetare som inkluderar medicinska sekreterare, administratörer, läkare, sjuksköterskor, fysioterapeut, farmaceuter, systemvetare, kommunikatörer och statistiker. Verksamheten koordineras av Södra Regionvårdsnämnden som är en politisk nämnd för regionerna Blekinge, Södra Halland, Kronoberg och Skåne.

ARBETSUPPGIFTER
RCC Syd välkomnar nu en registeradministratör vars huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara insamling, kodning och kvalitetssäkring av data i cancerregistret och cancervårdens kvalitetsregister. Data rapporteras in och hanteras på INCA, en webbaserad, nationell registerplattform. I arbetet ingår att informera, utbilda och ge kontinuerligt stöd till medarbetare i hälso- och sjukvården som rapporterar till kvalitetsregister på cancerområdet. Arbetsuppgifterna inkluderar kontinuerligt deltagande i kvalitets- och förbättringsprojekt, till exempel utveckling av register, möjliggörande av överföring av data från vårdens informationssystem till cancer- och kvalitetsregister samt återkoppling av registerdata till olika intressenter.

I arbetet ingår även samordning och administrativt stöd vid arrangemang av möten och utbildningar.
RCC Syd arbetar för hela Södra sjukvårdsregionen och samverkar med Sveriges fem andra RCC varför en del resor i tjänsten kan bli aktuella.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som är medicinsk sekreterare med godkänd utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 80 p (KY)/400P (YH) eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är ett krav att du har tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom hälso- och sjukvård. Därtill har du god erfarenhet av att sammankalla till och delta i digitala möten. Vidare har du goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift, samt goda kunskaper i Microsoft Office Word.

Meriterande för tjänsten är att du:

• Har erfarenhet av hantering, kvalitetskontroll och/eller sammanställning av data.
• Har erfarenhet av arbete med kvalitetsregister på INCA-plattformen.
• Har erfarenhet av registerarbete.
• Har erfarenhet av utvecklings- och/eller förbättringsarbete.
• Har tidigare arbetat inom onkologi, patologi, urologi, kirurgi eller annan verksamhet som bedriver eller har anknytning till cancervård.

Vad gäller dina personliga egenskaper så söker vi dig som är serviceinriktad, noggrann och lösningsfokuserad. Du trivs med varierande arbetsuppgifter och att självständigt planera och genomföra det egna arbetet utifrån uppsatta tidsramar, gällande rutiner och föreskrifter. Att kontinuerligt bidra till verksamhetens utveckling och nya arbetssätt ser du som en självklarhet. Arbetet är självständigt, men utförs i nära samarbete med RCC Syds övriga registeradministratörer och multiprofessionella arbetsgrupper såväl regionalt som nationellt vilket förutsätter flexibilitet, lyhördhet och god samarbets- och kommunikationsförmåga.

I den här rekryteringen använder vi oss av löpande urval. Vi ser fram emot din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Kontaktpersoner på detta företaget

Lennart Svensson - Enhetschef
040-675 34 18
Magnus Jörgel - Näringslivsutvecklare
0706-67 62 08
För kontakt med fackliga representanter vänligen
040-675 34 06
Therése Friman, Projektledare
040-675 32 34
Åsa Nordström, JUSEK
044-309 30 61
Ralf Rittner, SACO

Therese Andersson, Enhetschef
040- 675 32 44
Inger Sellers, Samhällsplanerare
040-675 32 66
Johan Lidmark - Tf. enhetschef
044-309 30 62
Enhetschef Oddvar Fiskesjö
044-309 34 32

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Koncernkontoret
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 januari 2023
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

JA Hedlunds väg
Kristianstad, 29189

Liknande jobb