OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Devotum tillhandahåller företag och organisationer i fastighetsbranschen med professionell kompetens. Vi bidrar med såväl personaluthyrning och rekrytering som konsultförmedling. Med vår erfarenhet av branschen är vi en trygg samarbetspartner i vilken form man än samarbetar med oss.
Devotum finns representerade i tre regioner - Region Mitt i Stockholm, Region Väst i Göteborg, Region Syd i Malmö
Vi söker nu en registerkontrolladministratör till Svenska Kraftnät för ett konsultuppdrag. Uppdraget är på heltid och förväntas starta den 12 dec. 2021 t o m den 31 dec 31 2022 med möjlighet till förlängning.
Bakgrund
Svenska kraftnät är sektorsansvarig myndighet för säkerhetsskyddet i elförsörjningen och ansvarar för hantering av registerkontroller för hela sektorn.
Uppdragsbeskrivning
I din roll kommer du framförallt arbeta med att handlägga registerkontroller för Svenska kraftnät och för elsektorn i övrigt. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
- Administrera nya och befintliga registerkontroller.
- Ha löpande kontakt med representanter från elförsörjningen och Säkerhetspolisen.
- Medverka i utvecklingen av arbetssätt och verktyg för registerkontroll.
- Stötta arbetet med säkerhetsskyddade upphandlingar (SUA)
Konsulten ska även utgöra administrativt stöd för enheten i form av hantering och
registrering av information i databaser, ha telefon och mailkontakt med leverantörer och aktörer inom elförsörjningen.
Du kommer även att få möjligheten att utvecklas inom säkerhetsområdet och arbeta nära kunniga kollegor med olika specialistkompetenser.
Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till Svenska kraftnät i det löpande arbete som utförs av Svenska kraftnät. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av Svenska kraftnät)
Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs med anledning av att konsulten kommer hantera hemliga uppgifter.
Placering
Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg.
Arbetet kan endast ske på plats i Sundbyberg. Inget hemarbete är möjligt för detta uppdrag
Omfattning
Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100 % under hela uppdragstiden.
Uppskattad omfattning ska ses som en kvalificerad uppskattning. Det framtida behovet kan komma att överstiga eller understiga här angiven kvantitet. Svenska kraftnät garanterar på så sätt ingen specifik volym, utan anbudsgivaren åtar sig att leverera mot det faktiska behov som uppstår.
Konsulten upphandlas till angivet uppdrag, men kan i samråd med beställaren komma att arbeta i andra projekt/uppdrag så länge rollen, nivån och arbetsuppgifterna är desamma. Beställaren tar ansvar för att resursens säkerhetsklassning överensstämmer med det arbete som utförs.
- Skall- och börkrav för uppdraget i punktform:
Skallkrav
Utbildning (Svenska kraftnät kan på begäran kräva in bevis för utbildning eller certifikat):
- Vi söker dig med relevant utbildning eller akademisk examen från högskola/universitet. Alternativt har du en YH-utbildning inom säkerhet/informationssäkerhet, eller erfarenheter/kvalifikationer som vi bedömer likvärdiga.
Kompetens och Erfarenhet:
- Minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete från statlig myndighet eller annan offentlig förvaltning.
- God datorvana och lätt för att lära dig nya datasystem och arbetssätt.
- Erfarenhet av att hantera stora datamängder och kunna identifiera viktiga detaljer i dessa.
- En god förmåga att kommunicera och uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.
Börkrav
- Erfarenhet av att arbeta i säkerhetskänslig verksamhet.
- Erfarenhet av utvecklingsarbete/effektivisering av arbetssätt.
- Erfarenhet från arbete med registerkontroll/SUA