Registerkontrollhandläggare

Registerkontrollhandläggare

Arbetsbeskrivning

Vår kund inom samhällsviktigt myndighet behöver förstärkning av en Registerkontrollhandläggare. I dina dagliga arbetsuppgifter ingår bland annat att ta emot, diarieföra och handlägga ansökan om registerkontroll. Du har kontakt med verksamhetsutövare och Säkerhetspolisen i frågor gällande registerkontroll och säkerhetsskyddsavtal. Handlägga underlag för säkerhetsskyddsavtal åt de verksamhetsutövare som kunden är tillsynsmyndighet för.
Vi söker dig med följande kompetens/utbildning:
- Relevant utbildning eller akademisk examen, alternativt YH-utbildning inom säkerhet/informationssäkerhet, eller erfarenheter som vi bedöms likvärdiga
- Svenska flytande i tal och skrift, dokumentation sker på svenska
- Du kommer även vara i kontakt med utländska medarbetare, därav behöver du även kunna engelska
- 2 års erfarenhet av administrativt arbete från offentlig förvaltning, alternativt minst 2 års erfarenhet från säkerhetsskyddsarbete inom den privata sektorn

- Erfarenhet av att hantera stora datamängder och kunna identifiera viktiga detaljer i dessa


Meriterande:
- Erfarenhet från arbete med registerkontroll
- Erfarenhet av utvecklingsarbete/effektivisering av arbetssätt
- Erfarenhet av diarieföring
- Erfarenhet av att arbeta i säkerhetskänslig verksamhet

Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper Vi söker dig som är flexibel, kommunikativ samt har fallenhet för administrativa arbetsuppgifter.
Uppdraget kan inte påbörjas innan godkänt säkerhetskontroll, heltid, tillsvidare

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 augusti 2022
  • Ansök senast: 29 augusti 2022

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


26 november 2024

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

26 november 2024