OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Järfälla har norra Stockholms mest spännande läge och växer snabbt. Inom femton år har kommunen vuxit från dagens 75 000 invånare till minst 120 000. Då finns tunnelbana, pendeltåg och en komplett ny stad med restauranger, butiker, kultur och service i Barkarby.
Vi som jobbar här erbjuder välfärd med kvalitet och när befolkningen växer är det fler som behöver vår service och våra tjänster. De kommande åren utvecklar vi verksamheterna och tänker nytt samtidigt som vi arbetar med expansionen. Internt arbetar vi efter visionen "Järfälla för alla framåt" och strävar hela tiden efter att ge bästa möjliga service till dem som bor och verkar i Järfälla.
Vi erbjuder en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter, till exempel våra akademier för medarbetare och ledare som vi är mycket stolta över. Att ha balans i livet, kunna kombinera karriär med familjeliv, är grundläggande för att skapa bra resultat. En förutsättning för att lyckas med det är att vi som arbetsgivare också speglar det samhälle vi verkar i. Läs mer på www.jarfalla.se/jobbaijärfälla
Avdelningen kvalitet och verksamhetsstöd inom Bygg- och miljöförvaltningen har uppdraget att stödja och samordna förvaltningens arbete bland annat inom områdena ärendehantering, juridik, kvalitet och miljö. Vi söker nu en registrator som ska arbeta mot tekniska nämnden i Järfälla.
ARBETSUPPGIFTER
Ansvarsbeskrivning:
Som registrator för tekniska nämnden kommer du att vara navet i vår ärendehantering och ansvara för postöppning, registrering och förvaltning av verksamhetens handlingar. Arbetet innebär en nära kontakt med medarbetare, allmänhet och ibland även media. Du kommer att ge information och service som är kopplat till verksamheten och hantera interna och externa förfrågningar. Som registrator fungerar du som ett administrativt stöd till medarbetare när det gäller dokumenthantering.
Tjänsten innebär även möjlighet att utvecklas inom administrationsområdet samt att fördjupa sig i dokumenthanteringssystem och rutiner/utveckling kring detta. Du ansvarar för arkivläggning av diariets närarkiv och är ett av arkivombuden för tekniska nämnden.
Arbetsuppgifter:
- Posthantering, ärenderegistrering och diarieföring av allmänna handlingar.
- Service åt verksamheter inom förvaltningen samt kommuninvånare när det gäller dokumenthantering.
- Arkivering och gallring av allmänna handlingar.
- Visst nämndadministrativt arbete.
- Genomföra internutbildning inom ansvarsområdet.
- Övriga förekommande arbetsuppgifter inom avdelningen som t.ex. vissa inköp.
KVALIFIKATIONER
Utbildning:
Du har relevant utbildningsbakgrund på högskolenivå kring de regelverk som styr en myndighets hantering av sina handlingar, gärna kompletterad med vidareutbildning inom området eller motsvarande kunskaper som har förvärvats genom arbetslivserfarenhet inom området.
Kunskap:
Goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr dokumenthantering inom offentlig förvaltning, inklusive offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Du har dessutom god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Det är meriterande om du talar något av de nationella minoritetsspråken.
Erfarenhet:
Erfarenhet av registrering, diarieföring och ärendehantering är ett krav. Erfarenhet från arbete i dokument- och ärendehanteringssystem är meriterande. En bakgrund från liknande arbete inom offentlig förvaltning är önskvärt och tidigare kommunal erfarenhet är meriterande.
Kompetens:
Som person är du självgående, har mycket god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Du är noggrann och kommunicerar på ett tydligt sätt med kollegor och allmänheten.
ÖVRIGT
När du söker tjänsten ber vi dig använda det standardiserade ansökningsformuläret som är kopplat till annonsen. Använd länken under rubriken "Ansökan".
Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför fylla i formuläret så noggrant som möjligt.
Urval sker löpande, vänta därmed inte att skicka in din ansökan:
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult, Adecco Annelie Alverslid
08-598 981 35
Vision Johan Johansson
08-580 285 00 (vxl)
SACO Mattias Göransson
08-580 285 00
Rekryteringskonsult Adecco Linda Josephson
08-598 986 66
Ordförande Vision Johan Johansson
08-580 285 00
SACO Kerstin Sköld
08-580 285 00
Rekryteringskonsult Minna Aspnäs
08-410 441 00
Rekryteringskonsult Karin Fransson
08-410 441 00
Chef Park och gata Amir Nazari
08-580 285 00
Arbetsledare VA Pierre Nilsson
08-580 298 62