OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.
Natur- och byggnadsförvaltningens övergripande uppdrag är att ansvara för myndighetsutövningen inom bygglov, lantmäteri och miljötillsyn samt att ge invånarna en effektiv och rättssäker service. Förvaltningen ansvarar för driften av gator, vägar, parker och naturområden i kommunen och består av ca 170 medarbetare. Vi utvecklar, bygger, förvaltar och vårdar! Vi är en spännande mix av människor med olika bakgrund, kompetenser och erfarenheter från olika branscher. Välkommen till en arbetsplats som bjuder in till intressanta utbyten och möten!
Befattningen är placerad på enheten för kansli och planering som är en del av administrativa avdelningen, staben. Staben består av 20 medarbetare inom områdena personal, ekonomi, kommunikation, verksamhetsplanering, utredning, nämndadministration, registratur, arkiv, IT och intern service. Stabens uppdrag är att stötta förvaltningens avdelningar genom att planera, driva och utveckla förvaltningens övergripande processer. Målet är att bidra till en förvaltning i framkant genom att arbeta effektivt, professionellt och serviceinriktat. Som registrator kommer du att arbeta nära övriga registratorer, arkivarie och nämndsekreterare
-
Om arbetet
Du kommer att ansvara för registraturen på vå bygglovsavdelning. Du arbetar med att bedöma, registrera och hantera allmänna handlingar i enlighet med gällande regelverk och interna bestämmelser. Du ger service och stöd inom ditt expertområde till både verksamheten och allmänheten.
I ditt uppdrag ingår postöppning, registrering, diarieföring och arkivering av handlingar, bevakning av ärenden och expediering av beslut. Du ser till att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring och du lämnar ut allmänna handlingar på begäran.
Din profil
Vi söker dig med registratorsutbildning eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig och som har aktuell erfarenhet av arbete som registrator. Meriterande är utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap på högskolenivå. Vi ser gärna att du har erfarenhet av registratorsarbete i kommunal verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet från bygglovsområdet.
Du har goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr ärende- och dokumenthantering inom offentlig förvaltning. Du ska även ha god datorvana och gärna erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystemen W3D3, Bygg-R och Castor. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig enkelt och tydligt i tal och skrift.
För att lyckas i ditt arbete som registrator är du ansvarstagande, självständig, strukturerad och noggrann. Vidare är du en problemlösare som tar egna initiativ inom givna ramar. Du behöver också vara flexibel och serviceorienterad. Eftersom du samverkar med och bistår dina kollegor i organisationen är det viktigt att du har god samarbetsförmåga
Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner
Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.