Registrator

Arbetsbeskrivning

Vi hälsar dig välkommen till en av Sveriges vackraste och snabbast växande kommuner! Hos oss har du chansen att göra skillnad och vara en kugge i demokratihjulet när vi ska ta fram underlag för ett nytt dokument- och ärendehanteringssystem. Vi tror på medarbetaren och erbjuder flexibel arbetstid, frihet att växa och frihet att ta ansvar.

Rollen som registrator är en central och viktig roll för säkerställandet av en korrekt hantering av kommunens information och allmänna handlingar. Tillsammans med våra kompetenta medarbetare i registraturen ansvarar du för posthantering, registrering och expediering av inkomna handlingar samt beslut. Vi arbetar i ärendehanteringssystemen Public 360 samt Castor.

Exempel på arbetsuppgifter:
. Central postöppning
. Registrering av inkomna handlingar
. Expediering av beslut
. Hantering av kommunens mail
. Service till medborgare, politiker och tjänstemän.

Vi söker dig som har gymnasieutbildning och arbetslivserfarenhet från en roll som registrator inom en kommun, stat eller landsting. Du behöver ha ett stort intresse och engagemang för att arbeta som registrator. Som person är du ansvarstagande, strukturerad, noggrann och kan hantera dina arbetsuppgifter på ett professionellt och ansvarstagande sätt. Du sätter dig lätt in i nya arbetsuppgifter. Det är också av stor vikt att du har förmågan att prioritera dina uppgifter på rätt sätt. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att arbeta självständigt.

Kansli- och utredningsavdelningen ingår i kommunledningskontoret som ansvarar för strategiskt verksamhets- och ledningsstöd samt säkerställer samordning inom hela kommunförvaltningen. Avdelningen utgörs av en nämnd- och registraturenhet samt en utredarenhet. Du blir en av 16 medarbetare vid nämnd-och registraturenheten, som utgörs av nämndsekreterare, registratorer, administratörer och en arkivarie. Vi är ett team som präglas av gott samarbete och en god stämning.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Välkommen med din ansökan senast den 10 mars 2019.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Marie Näslund, enhetschef vid nämnd- och registraturenheten, 08-570 485 83. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Värmdö kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • månadslön enl. ök.
  • Tillsviare 100% Tillsvidare.
  • Publicerat: 21 februari 2019

Liknande jobb


Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

18 november 2024

15 november 2024