OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kemikalieinspektionen är en statlig myndighet med cirka 280 medarbetare. Vi sitter i lokaler belägna i centrala Sundbyberg. Som anställd hos oss är du en del av ett betydelsefullt arbete, både på nationell och internationell nivå. Produktion och användning av kemikalier kan orsaka hälso- och miljöproblem. Därför har Kemikalieinspektionen i uppdrag att minska riskerna för att människor och miljö skadas av kemikalier. I det arbetet behöver vi dig som vill vara med och bidra till en mer hållbar utveckling.
Sekretariatet för ekonomi och administration ansvarar för administrativt stöd, driver och utvecklar förslag till policyer, strategier och riktlinjer inom sekretariatets ansvarsområde. Sekretariatet initierar utveckling av gemensamma administrativa stödsystem avseende ekonomistyrning, investeringar, kvalitetssamordning, IT, växel och reception. Sekretariatet ansvarar även för registratur och arkivfunktionen i myndigheten.
Hos funktionen finns, utöver registratorer och arkivarier, även objektsförvaltningen för myndighetens ärendehanteringssystem.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna avser bland annat:
• Diarieföring av allmänna handlingar
• Posthantering
• Internutbilda i diarieföring och hantering av allmänna handlingar
• Administrera anbudsöppningar
• Vara ett stöd till handläggare och chefer avseende all typ av ärendehantering
• Delta i upprättandet av lathundar, riktlinjer och styrande dokument för myndighetens diarieföring
• Delta i myndighetsövergripande projekt där behov av registratorsstöd finns
KVALIFIKATIONER
Registratorsutbildning eller utbildning inom arkivvetenskap
Goda kunskaper i Officepaketet
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal, läsförståelse och skrift
Kunskap om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet
Meriterande är:
Erfarenhet av arbete som registrator
Kunskaper i Public 360
Erfarenhet av utvecklingsarbete
Erfarenhet från offentlig verksamhet
Erfarenhet av att utbilda inom områdena registratur och arkiv
Du behöver vara lösningsorienterad och kunna ta egna initiativ, du behöver också ha en god samarbetsförmåga då mycket arbete sker gemensamt i teamet.
Du måste vara strukturerad och noggrann, men samtidigt flexibel då arbetsuppgifterna är varierande. Då tjänsten innebär många kontakter inom och utanför myndigheten är det viktigt att du är serviceinriktad och att du har en god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt.
Du ska förstå sambandet mellan en god kvalitet på diarieföring och en god kvalitet på arkivering. Gränsen mellan att vara registrator och arkivarie minskar i en modern organisation och våra registratorer samarbetar tätt med myndighetens arkivarier.
Personlig lämplighet kommer att väga tungt vid tillsättningen.
ÖVRIGT
Tjänsten är en visstidsanställning på 100 % i två år.
På Kemikalieinspektionen är varje medarbetare viktig för att vi som myndighet ska fungera och vi värnar därför om din hälsa och arbetsmiljö. Hos oss tas dina kunskaper till vara och du har stora möjligheter att utvecklas.
Du arbetar och agerar efter vår medarbetarpolicy och vår värdegrund. Vi förväntar oss att alla medarbetare bidrar till ett gott arbetsklimat och förstår sin roll som statstjänsteman i vårt gemensamma uppdrag.
Vi bedriver också ett målinriktat arbete för lika rättigheter och möjligheter.
Kemikalieinspektionen tillämpar de statliga kollektivavtalen: Villkorsavtal och Villkorsavtal-T samt lokala kollektivavtal avseende bl.a. arbetstid.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Kemikalieinspektionen tillämpar sex månaders provanställning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Administrativ chef Robert Sirkka
08 519 41 380
ST Ule Johansson
08-519 41 210
Saco-S Anna Lindberg
08-519 41 221
Rekryteringskonsult (Dfind Finance) Fredrik Sjöberg
Administrativ chef Robert Sirkka
08 519 41 380
Rekryteringskonsult Dfind Finance AB Fredrik Sjöberg
070-348 99 96
GD Nina Cromnier
08-519 41 150
Administrativ chef, Ekonomiska sekretariatet Jonas Söderlund
08 519 41 104
Teamledare Malin Reinhold
08-51941189