Registrator

Arbetsbeskrivning

Jokkmokks Kommun är till ytan Sveriges näst största kommun och ligger på Polcirkeln i Norrbottens län. Här finns unika fjällområden med Sarek som en av fyra nationalparker. Kommunen har ca 6 000 invånare och erbjuder hög kvalitet på kommunal service, bra boende samt fantastiska naturupplevelser. Vårt kunskapscenter ger möjligheter till flexibelt studerande bl.a. olika högskoleutbildningar. Jokkmokks kommun söker Registrator Jokkmokks kommun satsar på att förbättra offentlighetsstrukturen och rutinerna kring den kommunala ärendehanteringen och som spindeln i nätet har registratorn en viktig roll i det arbetet. Vår nuvarande registrator går vidare till andra arbetsuppgifter inom Jokkmokks kommun, samtidigt som en utökning av registratorstjänsten sker, varför vi nu söker hennes ersättare. Arbetsuppgifter: Registratorn ansvarar för mottagning av inkommen post, samt kontroll och bedömning av innehållet. Registratorn diarieför inkomna och upprättade skrivelser med hjälp av kommunens ärendehanteringssystem och fördelar dem till berörda handläggare. Registratorn ska följa upp och arkivera ärenden och har en viktig roll i arbetet med att förbättra rutinerna i ärendehanteringen. Registratorn ansvarar för utlämnande av allmänna handlingar och är därmed en viktig kontaktperson, bland annat för massmedia. Registratorn utgör ett stöd åt andra tjänstemän och ska bistå nämndsekreterarna i en del av deras arbete. Även andra administrativa uppgifter kan förekomma. Kvalifikationer: Vi söker dig som är noggrann och serviceinriktad. Du bör ha god kännedom om den kommunala verksamheten och ha goda kunskaper i Office-paketet. Du bör ha lägst treårig gymnasieutbildning och erfarenhet av administrativt arbete.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jokkmokks Kommun
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 12 april 2006
  • Ansök senast: 4 maj 2006

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010