OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialstyrelsen söker
Registrator
I april 2006 började Socialstyrelsens registratorer att diarieföra och skanna handlingar i ett verksövergripande dokument- och ärendehanteringssystem - DHS. Vi hanterar både pappers- och digitala handlingar i den dagliga verksamheten och myndighetsutövningen. På sikt kommer de digitala handlingarna att överta rollen som informationsbärare.
Socialstyrelsen har en decentraliserad registratorsorganisation med närmare 20 medarbetare. När vi nu söker förstärkning i form av ytterligare en medarbetare har du möjlighet att vara med i ett utvecklande arbete som även fortsättningsvis förändrar registratorers roll och funktion. Tjänsten är knuten till Socialstyrelsens regionala tillsynsenhet i Stockholm och är en förstärkning av registraturen vid denna enhet. Enheten består av drygt 20 medarbetare med olika bakgrund.
Arbetsuppgifter
I tjänsten ingår huvudsakligen följande arbetsuppgifter:
- Postöppning och diarieföring
- Svara på frågor från allmänheten och utlämnande av allmänna handlingar
- Ge råd och internt stöd i diarieföringsfrågor
- Arkivera diarieförda handlingar
- Inom registraturen övriga förekommande uppgifter samt utföra andra arbetsuppgifter vid behov.
Kvalifikationer
Du har erfarenhet av arbete som registrator i offentlig verksamhet och har kunskaper om lagstiftningen som rör offentlig förvaltning. Du har god datorvana och intresse av att arbeta med olika IT-applikationer. Du har även goda kunskaper i svenska språket. Meriterande är genomgången högskoleutbildning "Dokumenthantering för registratorer" (20 poäng).
Som person är du ansvarstagande, självgående och noggrann. Du har god administrativ förmåga och vilja att samarbeta samt har lätt för att på ett tydligt sätt kommunicera med andra i tal och skrift. Du är utåtriktad och har förmåga att ge god service.
Socialstyrelsen är statens nationella expert- och tillsynsmyndighet inom hälso- och sjukvård, socialtjänst, hälsoskydd och smittskydd och ska verka för en sådan kvalitet, säkerhet och resursanvändning inom dessa områden att god hälsa och social välfärd för hela befolkningen tryggas och att den enskildes behov av vård, omsorg och stöd tillgodoses på lika villkor. Mer information hittar du på Socialstyrelsens webbplats www.socialstyrelsen.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055