OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är regeringens företrädare i regionen och samordnare för det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, arbetsmarknad, kompetensförsörjning, näringsliv, social utveckling, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration, infrastruktur och bostäder.
Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling i Stockholms län – där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas. Bredden i vårt uppdrag ger våra 450 medarbetare intressanta och varierande arbetsuppgifter, goda möjligheter att utvecklas samt möjligheten att bidra till en god samhällsutveckling.
Ansvar, respekt, balans och engagemang vägleder oss i arbetet och beskriver vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter.Arbetsplatsbeskrivning
Enheten för kundtjänst, vid Länsstyrelsen i Stockholm, innefattar funktionerna registratur och arkiv. Enhetens uppdrag är bland annat att ständigt förbättra kundservicen. Samtliga medarbetare vid enheten deltar i utvecklingen av verksamheten, vilket innebär möjligheter att påverka utformningen av såväl rutiner som kvaliteter i kundbemötandet. Enheten ingår i avdelningen för rättsliga frågor som har drygt hundra medarbetare och är myndighetens största avdelning.
Arbetsuppgifter
Som registrator ges du möjlighet att använda och utveckla din administrativa förmåga i samband med att du arbetar med registrering, diarieföring, aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden. Du kommer att ha mycket kontakt med verksamheterna inom Länsstyrelsen i ditt arbete genom att verka som stöd i frågor som rör ärende- och dokumenthantering samt med allmänheten vid utlämnande av allmän handling.
Kvalifikationer
Du ska ha;
• Gymnasieutbildning
• Erfarenhet av att arbeta som registrator
• Erfarenhet av registrering i ärende- och dokumenthanteringssystemet Platina eller likvärdiga ärende- och dokumenthanteringssystem
• Förståelse för offentlig verksamhet och dess flöden av ärenden
• Kunskap om offentlighet och sekretess, samt de lagar och förordningar som styr dokumenthantering i offentlig administration
• God samarbetsförmåga
• Kontaktskapande arbetssätt
• God kompetens i Windows Officepaket
Du ska vara;
• Öppen för olika arbetssätt
• Serviceinriktad, effektiv, strukturerad och noggrann
Det är meriterande med erfarenhet av tidigare arbete med digitalisering av allmänna handlingar. Vidare är det meriterande med genomförd utbildning eller fortbildning i dokumenthantering till exempel för registratorer och arkivarier eller motsvarande. Länsstyrelsen värdesätter språkkunskaper, särskilt i något av de nationella minoritetsspråken, samt erfarenheter av olika kulturer. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Diarienummer: 7720-2014
Sista ansökningsdag: 2014-03-17
Ansökningsförfarande
Ansökan görs via rekryteringsystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Lundgren Axell, Enhetschef
072-7154705
Elin Gradeén, ST
08-7854495
Curt-Åke Karlson, SACO
08-7854019
Birgitta Brehmer, Enhetschef
08-7855017
Therese Jernberg, Huvudregistrator
08-785 41 67
Åke Lente, ST
08-785 44 50
Susanne Mellberg, SACO
08-785 44 37
Lisa Lundeberg,
08-452 33 67
Åsa Ryding, Avdelningschef
070-920 65 94
Susanna Grege, SACO
010-223 13 36