Registrator

Arbetsbeskrivning

***** Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? *****
Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.


Diarienummer ÅM-A 2014/0711

Till registratorskontoret vid Riksåklagarens kansli söker vi en registrator. 

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 300 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.

Din viktiga vardag

Du möter en modern och platt verksamhet, med fokus på det goda ledarskapet, där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du också goda möjligheter till utveckling och att skapa balans mellan arbete och fritid.

Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att registrera handlingar och dokument i diarieföringssystemet ALP-IM, lämna ut allmänna handlingar efter begäran från enskilda medborgare, myndigheter och media och, tillsammans med övriga registratorer, ge råd och stöd till personal inom myndigheten i frågor som rör registrering och hantering av handlingar. I arbetet ingår även arkivering, posthantering och telefonförfrågningar.

Dina kvaliteter och kvalifikationer

För att prestera bra och trivas i den här rollen ska du ha gymnasieexamen och erfarenhet av administrativt arbete. Du bör ha erfarenhet av registratorsarbete inom en statlig myndighet. Du bör ha goda IT-kunskaper. Har du erfarenhet av att arbeta inom rättsväsendet är det en fördel, men inget krav.

Vi vill att du ska vara initiativrik, kunna arbeta självständigt och ha en god analytiskförmåga samt planeringsförmåga. Du har lätt för att samarbeta samt har en hög servicekänsla såväl internt som externt.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Brodén, Vice chefsåklagare
010-562 64 16
Jeanette Skyttberg,Tf vice chefsadministratör
010-562 64 33
Ann Peters, chefsadministratör
010-562 57 13
Lisa Zetterqvist, Facklig kontaktperson ST
010-562 5729
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Ulf Ållebrand, chefscontroller
010-562 51 30
Christoffer Johansson, ST
010-562 71 72
Eva Johnsson, Jusek
010-562 71 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åklagarmyndigheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Heltid, tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 13 maj 2014

Besöksadress

Drottninggatan 9
None

Postadress

Box 721
Sundsvall, 85121

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024