OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som registrator hanterar du inkommande, upprättade och utgående handlingar i kommunstyrelsens diarium. Du ska vara drivande i utvecklingsfrågor när det gäller diarie- och ärendehantering.I tjänsten ingår att ha en sammanhållande och konsultativ roll i registrators-frågor gentemot kommunens förvaltningar. I tjänsten ingår också att vara arkivansvarig för kommunstyrelsen, vilket innebär att du har ansvar för tillsyn och utveckling av arkivfrågor i hela kommunen.Arbetet är en kombination av rutinartade och mer komplexa arbetsuppgifter och innebär många kontakter både internt och externt, vilket ger ett varierande arbete. Du har lägst gymnasieutbildning samt arkiv- och registratorsutbildning.Du har god kännedom om och erfarenhet av registrators- och arkivverksamhet inom offentlig förvaltning.Du har goda kunskaper om lagstiftningen som reglerar hanteringen av allmänna handlingar och erfarenhet av elektronisk ärendehantering.Du är en utåtriktad och ansvarsfull person med gott omdöme.Arbetet förutsätter att du kan arbeta självständigt, du är serviceinriktad och noggrann, har lätt för att samarbeta och uttrycka dig i tal och skrift.Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på kommunledningskontoret. Ludvika kommun tillämpar individuell lönesättning.Ange gärna löneanspråk i din ansökan.Tillträde enligt överenskommelse.