OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är Sveriges mest mångsidiga myndighet med viktiga uppgifter inom förvaltning och tillsyn. Vi har bred kunskap inom frågor som rör miljö, natur, samhällsutveckling, landsbygd, krisberedskap och många andra samhällsnyttiga områden.
Vi ser till att riksdagens och regeringens beslut genomförs och samordnar länets intressen för en hållbar utveckling i länet. Vi har en viktig uppgift att väga samman perspektiv och tillföra kunskap för att fatta de bästa besluten för Gävleborgs människor, djur och natur.
På Länsstyrelsen Gävleborg arbetar cirka 200 personer, där de flesta är placerade i Gävle. Vi strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Därför har Länsstyrelsen startat ett arbete för att bli HBTQ-certifierade. Handlingskraft, professionalitet och förståelse är ledorden i vår värdegrund.
Enheten för verksamhetsstöd består av funktionerna centraldiarium, ekonomi, kommunikation, personal och service.
Arbetsuppgifter
I arbetsuppgiften som registrator ingår i huvudsak registrering av allmänna handlingar, post- och e-posthantering. Rådgivning och interna utbildningsinsatser kring hur allmänna handlingar hanteras och registreras är exempel på andra arbetsuppgifter. Du kommer även att hålla på med ett visst mått av arkivarbete, däribland utlämnande av allmänna handlingar. Arbetet innebär täta kontakter med övriga medarbetare på Länsstyrelsen, men också med allmänheten och andra myndigheter.
Vi befinner oss i en spännande fas då vi arbetar med att vidareutveckla, anpassa och förbättra våra arbetssätt och rutiner i samband med digitaliseringsutveckling av vår ärendehantering. Du bidrar tillsammans med dina kollegor i teamet till att vi har en effektiv och rättssäker hantering av våra allmänna handlingar. Vi använder oss av ärende- och dokumenthanteringssystemet Platina. Ett stort mått av såväl struktur som flexibilitet hos dig är därför viktigt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning i registratorsarbete eller dokumenthantering för registrator. Du har erfarenhet av registratorsarbete, gärna på myndighet eller domstol, eller erfarenhet som Länsstyrelsen bedömer likvärdig. Vidare har du goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet samt hantering av allmänna handlingar, eftersom vår verksamhet till stor del är regelstyrd. Vi ser också att du har goda kunskaper i svenska språket, såväl muntligt som skriftligt, samt har god samarbetsförmåga då vi arbetar som ett team.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du effektiv och strukturerad, det är viktigt att vi gör rätt och att vi gör det i tid. Vidare är du positiv och serviceinriktad samt bra på att prioritera och hantera stress, då vi är en stödfunktion för hela myndigheten och det är viktigt att du bibehåller hög kvalitet på ditt arbete även vid arbetstoppar.
Anställningsvillkor
Denna tjänst är säkerhetsklassad, det innebär att du måste vara svensk medborgare och att registerkontroll kommer att göras vid en anställning. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.
Anställningsform: Visstidsanställning
Omfattning: 100%
Tillträde: Enligt överenskommelse
Diarienummer: 3244-2020
Senaste ansökningsdag: 2020-05-03
Ansökan
För att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess görs ansökan via rekryteringssystem Reachmee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.
Information
Läs mer om Länsstyrelsen på vår hemsida www.lansstyrelsen.se/gavleborg
Inför rekryteringsarbetet har Länsstyrelsen tagit ställning till rekryteringskanaler och gjort vårt medieval. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carl-Johan Lindström, Enhetschef
010-225 12 40
Berit Löfgren, Enhetschef
010-225 14 36
Ann-Charlotte Nyman, SACO-S
010-225 14 85
Gustav Hartzell, OFR-ST
010-225 12 24
Veronica Sjöberg, Funktionsansvarig
010-225 13 92
Åsa Eklund-Öberg, OFR-ST
010-225 12 97
Se ovan.,
Jennie Dalethsson, Handläggare
0291-47 10 40
Sara Lindqvist, Handläggare
010-225 14 65
Nelli Kopola, Enhetschef
010-225 13 79