OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Linnéuniversitetet! Människor växer här. Vi är ett internationellt universitet i Småland - tillsammans sätter vi kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling.
Universitetets registratur är samlad på universitetsledningens kansli. Kansliet är främst ett stöd till universitetsstyrelsen, rektorer och universitetsdirektör men även för fakultetsledningar. Kansliet ansvarar för att upprätthålla och kvalitetssäkra universitetets myndighetsuppdrag och myndighetsutövning, vilket inkluderar interna regelverk, beslutsstruktur och relevant juridik. I kansliets uppdrag ingår även att stödja ledningen genom att ta fram utredningar och beslutsunderlag.
En viktig del i myndighetsutövningen är att bedriva en korrekt och rättssäker registratur samt arkivering av handlingar. Universitetets registratorer och arkivarier samverkar för att uppnå detta uppdrag. Kansliet bedriver även ett utvecklingsarbete för att öka digitaliseringsgranden så att elektroniska ärendeflöden skapas för universitets dokument-, formulär- och möteshantering samt e-arkivering av handlingar.
Arbetsuppgifter:
Som registrator ska du parallellt med utvecklingsarbetet diarieföra allmänna handlingar, hantera interna och externa förfrågningar, göra bedömningar vad gäller känsliga personuppgifter och sekretess vid utlämnande av allmänna handlingar. Du ska även ge råd och stöd till beslutsfattare och handläggare i dessa frågor.
Kvalifikationer:
Vi söker dig om har:
• högskoleutbildning. Meriterande om du har bedrivit studier på högskolenivå inom arkiv, juridik, statsvetenskap eller systemvetenskap
• erfarenhet från arbete som registrator eller arkivarie inom offentlig verksamhet
• god kunskap om offentlighet och sekretess samt lagar och förordningar som styr dokumenthantering inom offentlig verksamhet
• erfarenhet av arbete med diarieföring i ärende- och dokumenthanteringssystem och gärna erfarenhet av arbete med andra digitala verktyg
• god kommunikations- och samarbetsförmåga, lyhörd och öppen för vidgade arbetsuppgifter inom kansliets arbetsområden
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vad gäller samarbetsförmåga och att i en grupp kunna bidra i det utvecklingsarbete som beskrivs ovan samt förmåga att arbeta självständigt.
Anställningsvillkor:
Placeringsort: Växjö
Anställning: Anställningen är placerad vid universitetsledningens kansli. Tillsvidareanställning på 100 % fr o m snarast eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Mer information lämnas av:
biträdande avdelningschef Peter Knutsson, peter.knutsson@lnu.se 0470 70 82 86 eller HR-partner Lotta Annetun, 0470-76 74 01.
Fackliga företrädare nås via universitetets växel på tfn: 0772-28 80 00.
Välkommen med din ansökan senast den 21 september 2020. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter du åberopar ska du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen.
Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.
Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
ErikÅstedt, Personalkonsult
+46(0)470767558
UlrikaWelander, Professor
+46(0)470708821
Lena Larsson, Prefekt
0480-44 67 11
Helena Birath, Personalkonsult
0480-44 73 81
Erik Elheim, Personalkonsult
Bärbel Westphal, Prefekt
Linda Reneland Forsman, Prefekt
0480-446305
Joakim Krantz, Studierektor för forskarutbildningen
0470-708454
Karolina Österdahl, Personalkonsult
0470-708674
Peter Karlsudd, Professor