OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bidra till att göra samhället strålsäkert?
Enheten för arkiv och registratur består för närvarande av en enhetschef och sju medarbetare. Vår enhet finns placerad både i Katrineholm och i Solna, med tre registratorstjänster i Katrineholm och resten av enheten i Solna. Tillsammans ansvarar vi för myndighetens processer för ärende- och dokumenthantering samt systemförvaltning av de IT-stöd myndigheten har för dessa processer. Nu behöver vi komplettera enheten med en registrator med placering på kontoret i Katrineholm.
Samhällsviktiga arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett arbete där du tillsammans med kollegorna på enheten får
• arbeta med daglig diarieföring och digital/analog dokumenthantering
• vara med och driva arbetet med ständiga förbättringar
• arbeta med att säkerställa att myndighetens handlingar hanteras enligt gällande lagstiftning
• stödja arkivet med bland annat arkivläggning av ärenden
• utveckla och effektivisera rutiner så att de möter intressenters krav på en modern myndighet
• hantera utlämnande av allmänna handlingar
• stötta handläggare i dokumenthantering och diarieföring.
Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar som regel sex månaders provanställning. Du kan komma att krigsplaceras och ingå i myndighetens krisorganisation. Befattningen är säkerhetsklassad, vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilken genomförs innan vi fattar beslut om anställning. Svenskt medborgarskap krävs för tjänsten.
Är du den vi söker?
Du har
• som lägst gymnasieutbildning
• erfarenhet av att ha arbetat som registrator inom offentlig förvaltning
• kunskap om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorns funktion och ansvar
• erfarenhet av att ha arbetat med ärende- och dokumenthanteringssystem
• goda kunskaper i och god förmåga att utrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har
• arbetat i diariesystem
• goda IT-kunskaper
För att fungera bra i rollen som registrator behöver du
• ha mycket god samarbetsförmåga och lätt för att kommunicera med andra
• vara noggrann och strukturerad
• kunna ta egna initiativ och vara utvecklingsinriktad
• kunna se helheten i den verksamhet du arbetar i
• vara serviceinriktad och gilla att ge service till både medborgare och verksamheten.
Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt myndighetens värdegrund, såväl som den statliga värdegrunden.
Att jobba hos oss
Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet och vi arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Hos oss får du förtroende och utrymme att använda och utveckla din spetskompetens i komplexa frågor med långsiktig betydelse för människor, samhälle och miljö. Vi har ett stort internationellt nätverk och samarbetar med bland annat IAEA och OECD/NEA. För oss är det viktigt att våra medarbetare kan kombinera yrkesliv och privatliv. Myndigheten har tre kontor med säte i Katrineholm. Tjänsten är placerad i Katrineholm.
Läs om våra villkor och förmåner
Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta enhetschef Rickard Appelberg, telefon 08-799 40 96.
Fackliga företrädare Lars Bennemo, Saco-S, telefon 08-799 41 99, och Michael Wallin, ST, telefon 08-799 42 87.
Välkommen med din ansökan senast den 11 januari 2020.
Mer om oss
Se våra filmer där medarbetare berättar
Besök vår webbplats
Vår rekryteringsprocess
Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.