OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lokalförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att bygga, anpassa och förvalta lokaler och boenden för Göteborgs Stads verksamheter. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. Varje dag är 150 000 göteborgare verksamma i skolor, förskolor, kontor och äldreboenden som vi sköter om.
ARBETSUPPGIFTER
Lokalförvaltningens utvecklingsavdelning är en stabsfunktion och fungerar i huvudsak som ett strategiskt framåtriktat stöd till förvaltningsledningen och mot våra verksamhetsavdelningar. Avdelningen består av en avdelningschef med medarbetare inom nämnd- och förvaltningsadministration, utvecklingsledare med olika inriktningar samt verksamhetscontrollers. Medarbetarna på avdelningen har specialistkompetenserna inom respektive område och bidrar och verkar för att uppfylla förvaltningens mål. Inom avdelning finns även 2 enheter, IT samt upphandling. Vid dessa enheter arbetar enhetschefer och medarbetare med uppdrag inom respektive område. Vi på Lokalförvaltningen står mitt i en spännande och utmanande övergång till processbaserad informationsredovisning. Det paradigmskifte som digitaliseringen innebär gör att vi måste hålla oss up-to-date och vara förändringsbenägna för att möta dagens och morgondagens utmaningar.
Dina arbetsuppgifter;
Som registrator har du en central roll i förvaltningens diarieföring där du administrerar förvaltningens diarium genom att dagligen registrera och bedöma inkommande, upprättande och utgående handlingar. Du hanterar offentliga handlingar i enlighet med aktuell lagstiftning. I rollen ingår även att ge stöd, rådgivning och utbildning inom ärende- och dokumenthantering till chefer och medarbetare. En viktig del är att bidrar till att utveckla våra processer och arbetssätt.
KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
För denna tjänst vill vi att du har en eftergymnasialutbildning inom administration eller offentlig förvaltning samt erfarenhet av arbete som registrator.
Du har:
• Kunskap om offentlighets- och sekretessfrågor samt lagstiftning inom området.
• Goda kunskaper i elektronisk ärendehantering och Officepaketet.
• Erfarenhet från offentlig verksamhet
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom fastighetsbranschen samt kunskaper om Göteborgs Stads organisation samt IT-verktyg exempelvis Lotus Notes och Office 365. För att både trivas och kunna fullfölja uppdraget, bör du vara noggrann och ha ett välutvecklat ordningssinne. Du är van vid att hantera många parallella arbetsuppgifter. För dig är det självklart att skapa förtroendefulla relationer men ändå bibehållen hög integritet och servicekänsla.
ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykel förmåner. Vi på Lokalförvaltningen arbetar för ett Hållbart arbetsliv. Med detta menar vi att du skall kunna kombinera ett spännande
och givande yrkesliv med ett hållbart och rikt liv utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill
att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om
annonserings- och rekryteringshjälp.