Registrator

Arbetsbeskrivning

Med hjärtat i historien och blicken mot framtiden är vi en kraftigt växande kommun i Göteborgsregionen. Här finns över 42 000 invånare, två fästningar, handelsstaden Kungälv och seglingsmetropolen Marstrand, allt detta en kvart från centrala Göteborg.
Kungälvs kommun är en värderingsstyrd organisation med medborgarfokus, helhetssyn och lärande som våra kärnvärden.

Enheten för kommunkansli och juridik arbetar förvaltningsövergripande och har ansvar för frågor som rör dokument- och ärendehantering, arkiv, nämndadministration och juridik.
Vi ger råd, service och internutbildning inom våra verksamhetsområden. Vi har ett modernt arbetssätt och ligger långt framme inom området digital ärendehantering.



ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som registrator innebär att du gör kvalificerade bedömningar av vilka handlingar som ska registreras, gör sekretessbedömningar och påbörjar och avslutar ärenden.
Du ansvarar för att registreringen och hanteringen av allmänna handlingar genomförs på ett rättssäkert sätt med god kvalitet.
Det innebär också att du bevakar att myndigheten på ett adekvat sätt fullgör sina skyldigheter vad gäller en korrekt hantering av allmänna handlingar.
Du arbetar i ett team tillsammans med övriga registratorer.
Tjänsten innebär service till media, medborgare och förtroendevalda, samt support och vägledning till tjänstemän i kommunens olika verksamheter.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är arkivarie- eller registratorsutbildad eller har en likvärdig högskoleutbildning alternativt god vana av registratorsarbete.
Du har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i ärende- och dokumenthanteringssystem.
Arbetet som registrator kräver att du är strukturerad, noggrann och effektiv samt van vid att arbeta självständigt.
Vi ser också att du är en person med hög integritet, som har förmåga att förmedla information och kunskap till andra om de lagar och regler som styr myndigheters hantering av allmänna handlingar.
Det är viktigt att du har en tillåtande attityd till andra människor och lätt för att samarbeta.
Personliga kvalifikationer såsom hög integritet, mångsidighet, social kompetens och förmåga att tänka utanför ramarna värdesätts.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Flodin
0303-23 96 37
Martin Lindén
0303-23 92 45
Angelica Karlsson
0303-23 95 49
Administrativ controller Ing-Britt Runger
0303-23 95 67
Nämndsekreterare Ulrika Landin
0303-23 96 79
Verksamhetsutvecklare Sara Baghchehsaraee
0303-23 96 70
Vision Sabina Johansson
0303-23 96 44
JUSEK Martin Rahl
0303-23 96 73
Kommunarkivarie Cornelia Jalmgård
0303 – 23 92 12
Kanslienhetschef Kathrin Ahlstedt
0303 – 23 95 57

Sammanfattning

Besöksadress

Stadshuset KUNGÄLV
None

Postadress

None
Kungälv, 44281

Liknande jobb


Registrator/arkivarie

Registrator/arkivarie

17 september 2024

13 september 2024