OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nyköping ligger vid kusten en timme söder om Stockholm. I kommunen arbetar ca 4.000 personer för att uppfylla målen om service, professionellt bemötande och tillgänglighet samt möta de utmaningar som ställs på en region i stark tillväxt.
Mångfald gynnar utvecklingen. Vi eftersträvar därför en jämnare köns- och åldersfördelning samt varierad etnisk och kulturell bakgrund hos våra medarbetare.
Kommunen arbetar kontinuerligt med att ge alla arbetsplatser förutsättningar för ett medskapande och ett strukturerat arbetssätt. Vi lägger därför stor vikt vid att Du delar kommunens värdegrund och medarbetarpolicy.
För mer information: www.nykoping.se
I Nyköpings kommun satsar vi på hälsofrämjande insatser för våra medarbetare och har därför infört rökfri arbetstid.
ARBETSUPPGIFTER
Som registrator vid Division Social Omsorg har du det övergripande ansvaret för divisionens diarie- och registerfunktion och utgör divisionens expert i dessa frågor. Du ska besvara eller på annat sätt hantera frågor från parter, allmänhet, journalister och myndigheter som kommer till divisionens brevlådor. Du är ansvarig för registrering av handlingar i divisionens ärendehanteringssystem samt arkivering. Registratorn är placerad i divisionens kommunservice, vilket innebär att Du också utgör en del av bemanningen i receptionen. Det finns en central funktion för diarie- och ärendehanteringsfrågor i kommunen med vilken samverkan sker vid behov.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har:
gymnasie- och/eller högskolebehörighet med inriktning mot samhällsvetenskap/offentlig förvaltning/juridik/arkivvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
har erfarenhet av registrering/diariehantering och administrativa system kopplat till detta
god kunskap om Offentlighets- och sekretesslagstiftningen samt PUL
goda datakunskaper och vana att arbeta med olika administrativa system
erfarenhet av arbete med Platina eller liknande diarie- och ärendehanteringssystem
god förmåga att kommunicera muntligt eller skriftligt på svenska
ha god kunskap om offentlig verksamhet
ha erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd verksamhet
Vi söker dig med god administrativ förmåga, dvs du är noggrann och har förmåga att strukturera ditt arbete. Du är van att själv ta ansvar för dina arbetsuppgifter genom att planera, organisera och prioritera. Du har mycket god samarbetsförmåga, en vilja att hjälpa andra och anstränger dig för att hitta lösningar. Det är särskilt meriterande om du har erfarenhet av arbete inom kommun och landsting.
ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske löpande under pågående rekrytering.
Betyg/intyg tas med vid eventuell intervju.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linnea Herbertsson
0155-45 75 51
Maud Bohman
Helena Persson
0155-24 84 55
Victor Eriksson Gonzalez
0155-24 88 46
Per Norrhäll
0155-24 86 48
Anna Möller
073-662 23 95
Katarina Steneskog
0155-24 78 92
Marianne Franzén
0155-24 84 64
Peter Johnsson
0155-24 88 42
Annica Andersson
0155-24 89 56