OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är placerad på administrativa enheten. Administrativa enheten ansvarar bland annat för ärendeberedning, dokument- och ärendehantering, arkiv och kommunjuridiskt stöd. Enheten tillhandahåller även nämndadministrativ stöd åt kommunfullmäktige, kommunstyrelsen samt myndighetsnämnden samt administrativt stöd åt kommunalråd och förvaltningsledning. Enheten är placerad under verksamhetsområdet utveckling som är organiserat direkt under kommundirektören
ARBETSUPPGIFTER
Som registrator har du en betydande roll i arbetet med att säkerställa enhetlig efterlevnad av kommungemensamma policys, anvisningar och riktlinjer avseende dokument- och ärendehantering. Du kommer att ingå i dokument- och ärendehanteringsteamet tillsammans med andra registratorer, kommunarkivarie och systemförvaltare. Tillsammans arbetar ni på uppdrag av förvaltningsledningen för en öppen kommun med dokumenterade och välfungerande rutiner kring hanteringen av allmänna handlingar.
Dokument- och ärendehanteringsteamet deltar även i arbetet med att utveckla kommunens ärendeprocess.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleutbildning, annan eftergymnasial utbildning, eller arbetslivserfarenhet inom området som vi bedömer likvärdig.
Du har god kännedom om kommunal verksamhet och du har kunskaper inom offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Du har ett helhetsperspektiv på ärendehantering, dokumenthantering och den politiska processen.
Du är pedagogisk, noggrann och har förmåga att skapa struktur, ordning och reda. Du är handlingskraftig och resultatinriktad samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Du är en person som gärna samverkar med andra för att uppnå bästa möjliga resultat. Du vill sprida kunskap inom ditt kompetensområde och kan självständigt driva utvecklingsfrågor inom området.
Vi ser det som ett stort plus om du har erfarenhet av dokument- och ärendehanteringssystem
ÖVRIGT
Kontaktpersoner på detta företaget
Jakob Rydén
0302-521499
Birgitta Ludvigsson
0302-521130
Stina Schill
0302-52 12 51
vikarierande chef administrativa enheten Daniel Kindstedt
0302-521243