OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inspektionen för socialförsäkringen (ISF) är en analys- och tillsynsmyndighet som granskar och utvärderar socialförsäkringsområdet. ISF analyserar rättssäkerhet, administrativ effektivitet och effekter för individ och samhälle. I uppdraget ingår bland annat att granska Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och relevanta delar av Skatteverket.
ISF:s interna stödfunktion, däribland ekonomi, HR, it, kommunikation, och registratur, är samlade i myndighetens administrativa enhet.
På ISF arbetar i nuläget ett 50-tal personer varav en majoritet är utredare med master- eller forskarutbildning inom bland annat förvaltningskunskap, företagsekonomi, juridik, medicin, nationalekonomi, statistik, statsvetenskap och sociologi.
ISF är placerat i centrala Göteborg och vi sitter i ljusa och moderna lokaler vid Lilla Bommen.
Arbetsuppgifter
I din roll som registrator på ISF har du har en variation i arbetsuppgifterna. Du arbetar självständigt och förväntas ta ansvar för att lösa dina arbetsuppgifter på bästa sätt. Du arbetar tillsammans med andra funktioner, främst med administratören och andra medarbetare inom myndighetens stödverksamhet. Du samarbetar även nära med kärnverksamheten när det gäller handlingar i projekt.
I arbetet som registrator ingår att
• Administrera och utveckla ISF:s ärende- och dokumenthanterings-system och arkiv. Inom området ryms att diarieföra, ordna, förteckna, arkivera och gallra analoga och digitala handlingar. Det ingår också att se över och ta fram nya rutiner och styrdokument på området.
• Sköta posthanteringen och ansvara för ISF:s officiella e-postbrevlåda.
• Lämna ut allmänna handlingar.
• Genomföra gallringsutredningar.
• Ställa krav vid avrop eller upphandlingar inom ansvarsområdet.
• Omvärldsbevaka inom registratur- och arkivområdet.
• Ge stöd, råd och utbildning till chefer och medarbetare i frågor som rör offentlighet, sekretess, ärendehantering och arkiv.
• Genomföra administrativa arbetsuppgifter såsom inköp och beställningar av varor och tjänster till myndigheten, ansvara för biblioteket samt viss övrig kontorsservice.
•
Arbetsuppgifterna innebär att du kommer att ha många kontakter med personer både inom och utanför myndigheten. Det är därför viktigt att du trivs i en sådan roll.
Kompetens
Den registrator som vi söker ska ha
• Högskoleutbildning för registratorer eller annan utbildning inom arkiv– och informationsvetenskap som bedöms relevant.
• Minst 1 års erfarenhet av registratorsuppgifter från offentlig sektor.
• God kunskap om offentlighet och sekretess och andra regelverk som styr dokumenthantering inom offentlig sektor.
• God förmåga att kommunicera i både tal och skrift på svenska.
• God dator- och systemvana, inklusive Officepaketet.
Det är meriterande om du har
• Erfarenhet från arbete med arkivering.
• Erfarenhet från arbete med bevarande och hantering av digital information, så som e-arkiv och digital signatur.
Personliga egenskaper
• Du har en hög samarbetsförmåga samt ett serviceinriktat och lösningsfokuserat arbetssätt.
• Du är självgående, flexibel och kan prioritera mellan arbetsuppgifter.
• Du tycker att struktur och kvalitet i arbetet är viktigt och är noggrann med en hög grad av integritet.
ISF lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Information och ansökan
ISF söker en registrator på heltid med placering i centrala Göteborg
Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning med tillträde snarast möjligt.
I ditt personliga brev ber vi dig beskriva dina kunskaper och erfarenheter som matchar den kompetens och bakgrund vi efterfrågar.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta administrativa chefen Annika Stegarp Perman, tel. 010-174 15 25.
Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av tf. HR-ansvariga Anna Burström, tel. 010-174 15 16.
Fackliga kontaktpersoner för Saco är Susanne Fahlén, tel. 010-174 15 32 och Ossian von Friesen, tel. 010-174 15 54.
Välkommen med din ansökan senast den 15 oktober 2021.