Registrator

Registrator

Arbetsbeskrivning

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer samt personer med funktionsnedsättning eller någon form av beroende. Vi bedriver även förebyggande och uppsökande arbete och lägger stor vikt vid ett respektfullt bemötande.

Kanslienheten på socialförvaltningen, inrättades januari 2020. På enheten arbetar tolv medarbetare med olika typer av arbetsuppgifter inom områdena förvaltningsövergripande och avdelningsspecifik administration, nämnds- och utskottsadministration, diarie och arkiv, reception och kontorsvaktmästeri. Kanslienhetens uppdrag är att i samverkan med förvaltningens övriga stödfunktioner inom stab, utvecklingsenhet och ekonomienhet stödja verksamheterna inom förvaltningens samtliga ansvarsområden för att skapa en kvalitativ och effektiv administration.
Kanslienheten strävar efter att ge god service med fokus på hög kvalitet och gott bemötande.

ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för ordning och reda och gillar att ha många bollar i luften? Vill du vara med och utveckla och förbättra arbetssätt? Då kan du vara vår nya registrator!

Du kommer arbeta löpande med att registrera och hantera allmänna handlingar i enlighet med gällande regelverk. Du kommer även bistå med daglig service åt kommuninvånare och förvaltning inom frågor som rör sekretess och utlämnande av handling. I arbetet ingår ansvar kring arkivering och dokumenthantering i ärendehanteringssystemet Ciceron samt deltagande i pågående utvecklingsarbete som exempelvis införandet av e-arkiv. Du kommer att samverka och kommunicera med en mängd olika tjänstepersoner och stödja dem genom råd och utbildning samt skapa struktur i arbetet med diarieföring. I arbetsuppgifterna ingår även arbete med i övrigt förekommande administrativa uppgifter på förvaltningen.

KVALIFIKATIONER
Du har en högskole- eller universitetsexamen inom arkiv- och informationsvetenskap eller samhällsvetenskap, alternativt har du genomfört någon form av registratorsutbildning. Din bakgrund är inom administration och har du dessutom haft rollen som administratör/registrator inom offentlig verksamhet är det särskilt meriterande. Datorn kommer att vara ditt främsta arbetsverktyg och du är därför en van datoranvändare. Har du erfarenhet av Ciceron och Procapita/Lifecare är detta ett plus.

Din kommunikationsförmåga gör att du har lätt för att uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och du har förmåga att skapa och underhålla goda relationer på olika nivåer. Du är en noggrann och strukturerad person som utför det du åtar dig i tid och ser till att återkoppling sker. Du trivs i att arbeta självständigt samtidigt som du är en lagspelare som gärna bidrar till trivsel i gruppen och på arbetsplatsen.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Intervjuer planeras till den 13/12 och 16/12.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Vi undanber oss vänligen med bestämt erbjudanden om annonserings-och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.

Kontaktpersoner på detta företaget

Socialchef Hans-Jörgen Wahlhed
035-13 82 89
Enhetschef, kvalitetsenheten Eric Semb

Vision Marie Nilsson
035-18 37 76
SSR Gunilla Oskarsson
035-136727
Enhetschef Anna Francke Wiking

Avdelningschef Eric Semb
035-13 96 17
Controller Marie Landau
035-139674
Camilla Eklund-Hagel, HR-utvecklare
035-138015
Mari Årzén, personaladministrativ chef
035-13 82 77
Hans-Jörgen Wahlhed, socialchef
035-13 82 89, 070-322 14 76

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkogatan 5 Halmstad
None

Postadress

Box 153
Halmstad, 30105

Liknande jobb


JO söker en registrator

JO söker en registrator

25 november 2024

25 november 2024

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

18 november 2024