Registrator

Arbetsbeskrivning

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Registratorn finns inom kansliavdelningen som är en del av regionstaben i det nya Region Kronoberg. Kansliavdelningen ansvarar för arkiv, diarium, juristfunktion, informationssäkerhet, patientnämndsverksamhet, nämndsadministration samt administrativt stöd till den politiska organisationen.

ARBETSUPPGIFTER
En registrator har den viktiga uppgiften att förvalta och utveckla processen för hantering av allmänna handlingar i syfte att säkra allmänhetens möjlighet till insyn, Region Kronobergs effektivitet och rättsäkerheten. Du kommer att arbeta i team tillsammans med övriga registratorer, i din funktion ligger ett samordningsansvar med fokus på att utveckla verksamheten.
I arbetsuppgifterna ingår bl a:
• Posthantering och diarieföring i Region Kronobergs dokument- och ärendehanteringssystem Platina
• Sekretessprövning och utlämnande av allmän handling
• Bistå organisationen i frågor inom området
• Support till dokument- och ärendehanteringssystemet Platina


KVALIFIKATIONER
Minst treårig gymnasieutbildning. Erfarenhet av arbete med diarieföring och/eller arkivering av handlingar i offentlig förvaltning. Du ska ha goda IT-kunskaper samt kunskaper om lagar och föreskrifter som styr verksamhetsområdet. Då vår ärendehantering sker digitalt är det viktigt att du med lätthet kan förstå och ta till dig nya datasystem och program.

God förmåga att kommunicera och samarbeta med andra.
Uttalad känsla för service och förmåga att vara flexibel och vilja att tillämpa nya arbetssätt samt strukturerad och noggrann.
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Provanställning kan bli aktuell.


ÖVRIGT

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-704 704.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bitr verksamhetschef Kerstin Björck
0470-58 66 92
HR-specialist Anna Sörensson
0470-58 64 71
Enhetschef kansliavdelningen Anders Pettersson
076-7221701
HR-samordnare Susann Ingvarsson
0470-58 62 05
Upphandlingschef Tomas Nilsson
0470-586351
Verksamhetsutvecklare Gert-Olov Karlsson
0470-586299
Avdelningschef Annika Andersson
0372-58 55 57
Chef för Regionservice Petra Larsson
0470-58 84 99
bitr verksamhetschef Kerstin Björck
0470- 58 66 92
Utbildningsledare Charlotta Sjölin
0470-58 66 94

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Kronoberg, RST Regionstab
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-05-01 Efter överenskommelse.
  • Publicerat: 27 februari 2015

Besöksadress

Ingelstadsvägen 9 Växjö
None

Postadress

Landstinget Kronoberg
Växjö, 35188

Liknande jobb


Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

18 november 2024

15 november 2024

Registrator med driv, tillsvidareanställning

Registrator med driv, tillsvidareanställning

5 november 2024