OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Gryaab jobbar vi tillsammans för ett renare hav och en bättre miljö. Gryaab ägs av kommunerna Ale, Bollebygd, Göteborg, Härryda, Kungälv, Lerum, Mölndal och Partille. På Ryaverket renar vi avloppsvattnet och tar bort en stor del av de näringsämnen som påverkar övergödningen i havet och återför det i kretsloppet i form av biogas och behandlat slam. Det renade vattnet släpps sedan ut i Göta älv. Gryaab är en modern och helautomatiserad anläggning. Sedan starten 1972 har bolaget gjort miljösatsningar för miljarder kronor som gjort att regionens vattendrag befriats från utsläpp av avloppsvatten och bidragit till ett renare hav. För att kunna möta samhällets framtida behov behöver Gryaab utvecklas hållbart. Därför har Gryaab startat programmet Nya Rya. Det blir Gryaabs största utbyggnation någonsin som beräknas vara färdigt år 2036. Gryaab har drygt 110 anställda och omsätter cirka 365 miljoner kronor.
ARBETSUPPGIFTER
Du erbjuds en självständig roll med stort eget ansvar i en organisation med korta beslutsvägar. På Gryaab får du möjlighet att påverka såväl ditt eget som verksamhetens arbete framåt.
Som registrator ingår du i avdelningen Stab tillsammans med elva härliga kollegor som arbetar med verksamhetsstöd. Avdelningens gemensamma uppdrag är att ge kvalificerat stöd och service till Gryaabs chefer, medarbetare och styrelse. Dina arbetsuppgifter är omväxlande och omfattar i huvudsak:
- Ansvara för diariet, registrering av handlingar samt arkiv
- Ansvara för upprätthållandet och efterlevnaden av styrande och stödjande dokument för registratur och arkiv
- Stödja organisationen i frågor rörande registratur och arkiv, allmänna handlingar och utlämnandet av dessa
- Implementering av nytt ärende- och dokumenthanteringssystem
- Bevakning av funktionsbrevlåda samt posthantering
- Telefonväxel
- Ingå i Dataskyddsgruppen (GDPR, dataskydd och generell informationssäkert, utifrån registratorns perspektiv)
- Vara administrativt stöd till bolaget och till viss del vara backup till övriga stödfunktioner inom enheten
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant utbildning inom området registratur och/eller arkiv och informationsvetenskap. Du har minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator eller liknande tjänst, med kunskaper inom offentlighets- och sekretesslagen, tryckfrihetsförordningen och arkivlagen.
Du har tidigare erfarenhet av arbete som registrator eller motsvarande och har kunskaper om diarieföring i dokument- och ärendehanteringssystem. Du uttrycker dig självklart väl, på svenska, i tal och skrift samt är en van datoranvändare.
För att trivas i tjänsten bör du vara noggrann och kunna organisera, planera och utföra ditt arbete på ett strukturerat och självständigt sätt. Du behöver också ha en hög servicekänsla och vara bra på att samarbeta och skapa förtroendefulla relationer. Gryaab är en ganska liten organisation där alla hjälper till för att nå mål, så det är viktigt att även kunna vara flexibel och hjälpa till med andra administrativa uppgifter vid behov.
Gryaab erbjuder dig en arbetsplats att vara stolt över, som gör en verklig insats för miljön varje dag. På Gryaab har vi ett ledarskap där vi tror på frihet under ansvar. Vi vill att våra anställda ska ha balans i livet och erbjuder därför flextid, friskvårdstimme, friskvårdsbidrag och tillgång till vårt eget gym. Vi har även en aktiv personalförening som ordnar aktiviteter för de anställda.