Registrator

Registrator

Arbetsbeskrivning

Kemikalieinspektionen är en statlig myndighet som har i uppdrag att minska riskerna för att människor och miljö skadas av kemikalier. Som anställd hos oss är du en del av ett betydelsefullt arbete för hållbar utveckling i Sverige, inom EU och globalt. Vårt kontor ligger i centrala Sundbyberg.

Ekonomisekretariatet ansvarar för administrativt stöd, driver och utvecklar förslag till policyer, strategier och riktlinjer inom sekretariatets ansvarsområde. Sekretariatet initierar utveckling av gemensamma administrativa stödsystem avseende ekonomistyrning, investeringar, kvalitetssamordning, IT, växel och reception.

Enheten Registratur och Arkiv ansvarar för Kemikalieinspektionens diarium och arkiv både avseende digitala handlingar och pappershandlingar. Medarbetarna är ett stöd för hela myndigheten avseende all typ av ärendehantering, de internutbildar såväl handläggare som chefer inom vår stödprocess för hantering av handlingar. Registratur och Arkiv är en enhet inom Ekonomisekretariatet.





ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna avser bland annat:
• Diarieföring av allmänna handlingar
• Posthantering
• Internutbilda i diarieföring och hantering av allmänna handlingar
• Administrera anbudsöppningar
• Vara ett stöd för handläggare och chefer avseende all typ av ärendehantering
• Delta i kvalitets- och utvecklingsarbete
• Delta i upprättandet av lathundar, riktlinjer och styrande dokument för myndighetens hantering av allmänna handlingar och diarieföring.

KVALIFIKATIONER
Mångårig kvalificerad erfarenhet som registrator från statlig myndighet
Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystemet Public 360
Goda kunskaper om de lagar och regler som styr verksamheten, såsom förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen, tryckfrihetsförordningen och arkivlagen
Registratorsutbildning, utbildning inom arkivvetenskap, eller annan likvärdig utbildning.
Goda kunskaper i Officepaketet
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal, läsförståelse och skrift
Praktisk erfarenhet av utlämnande av allmän handling och sekretessprövning.

Meriterande är:
Erfarenhet av utvecklingsarbete
Erfarenhet av att utbilda inom områdena registratur- och arkiv

Vi söker dig som är lösningsorienterad och kan ta egna initiativ, har en mycket god samarbetsförmåga då mycket arbete sker gemensamt i teamet. Du måste vara strukturerad och noggrann, men samtidigt flexibel då arbetsuppgifterna är varierande.
Då tjänsten innebär många kontakter både inom och utanför myndigheten är det viktigt att du är serviceinriktad och att du har en god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt.
Du ska förstå sambandet mellan en god kvalitet på diarieföring och en god kvalitet på arkivering. Gränsen mellan att vara registrator och arkivarie minskar i en modern organisation och våra registratorer samarbetar tätt med myndighetens arkivarier.

Personlig lämplighet kommer att väga tungt vid tillsättningen.

ÖVRIGT
På Kemikalieinspektionen är varje medarbetare viktig för att vi som myndighet ska fungera och vi värnar därför om din hälsa och arbetsmiljö. Hos oss tas dina kunskaper till vara och du har stora möjligheter att utvecklas.
Du arbetar och agerar efter vår medarbetarpolicy och vår värdegrund. Vi förväntar oss att alla medarbetare bidrar till ett gott arbetsklimat och förstår sin roll som statstjänsteman i vårt gemensamma uppdrag.
Vi bedriver också ett målinriktat arbete för lika rättigheter och möjligheter.

Kemikalieinspektionen tillämpar sex månaders provanställning på alla anställningar.

Kemikalieinspektionen tillämpar de statliga kollektivavtalen: Villkorsavtal och Villkorsavtal-T samt lokala kollektivavtal avseende bl.a. arbetstid.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kontaktpersoner på detta företaget

Administrativ chef Robert Sirkka
08 519 41 380
ST Ule Johansson
08-519 41 210
Saco-S Anna Lindberg
08-519 41 221
Rekryteringskonsult (Dfind Finance) Fredrik Sjöberg

Administrativ chef Robert Sirkka
08 519 41 380
Rekryteringskonsult Dfind Finance AB Fredrik Sjöberg
070-348 99 96
GD Nina Cromnier
08-519 41 150
Administrativ chef, Ekonomiska sekretariatet Jonas Söderlund
08 519 41 104
Teamledare Malin Reinhold
08-51941189

Sammanfattning

Besöksadress

Esplanaden 3 A SUNDBYBERG
None

Postadress

Box 2
Sundbyberg, 17213

Liknande jobb


Registrator

Registrator

31 oktober 2024

29 oktober 2024

25 oktober 2024

Registratorer (2 st)

Registratorer (2 st)

15 oktober 2024