OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strängnäs kommun utvecklar individen, verksamheten och samhället! Våra 2 300 medarbetare verkar i en dynamisk organisation som gärna prövar nya vägar för att nå sina mål.
Kommunens 33 800 invånare bor i attraktiva tätorter som Strängnäs, Mariefred, Åkers Styckebruk och Stallarholmen, eller i mindre orter med landsbygdskaraktär. Till Stockholm tar du dig på mindre än en timme.
Samhällsbyggnadskontorets främsta uppgift är att planera för samt förvalta och utveckla ett ekologiskt, socialt och ekonomiskt hållbart samhälle.
ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som registrator blir att ansvara för registratur samt andra arbetsuppgifter inom området administration och kontorsservice. Det innebär registrering av inkommande och utgående post.
Även andra administrativa arbetsuppgifter kan komma ifråga som behövs för att kontorets administrativa stöd ska fungera.
KVALIFIKATIONER
Du lyckas bäst hos oss om du drivs av att arbeta i serviceinriktad roll där du levererar mervärde åt chefer och kollegor. Du har en mycket god förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ samt hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Arbetet förutsätter även en god samarbetsförmåga och flexibilitet. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt och trivs med att skapa ordning och reda. Dessutom är du öppen och tydlig i din kommunikation samt engagerad i din egen och organisationens utveckling.
Utbildning:
Du har en gymnasieexamen med samhällsvetenskaplig eller administrativ inriktning. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom administration.
Erfarenhet:
Du har mycket goda datorkunskaper, i synnerhet gällande Officepaketet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter som ex. posthantering, registrering och nämndadministration. Det är även meriterande om du tidigare arbetat med moderna ärende- och dokumenthanteringssystem, som exempelvis LEX.
Dessutom ser vi gärna att du har ett intresse för att arbeta med digitalisering och teknikutveckling inom ärende- och dokumenthantering.
Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift.
Vi kommer att fästa stor vikt på personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.
Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Miljöchef Helena Segervall
0152-29284
Miljöinspektör Karolina Biel
0152-29287
Vision Samira Kello
0152-29312
Enhetschef/Bygglovschef Anders Solberg
0152-29320
Bygglovshandläggare/byggnadsantikvarie Johan Apelman
0152-29339
Sveriges arkitekter Alvin Ekmekciu
0152-29366
Samhällsbyggnadschef Marie Jonsson
0152-29365
Personalvetare Melissa Ojeda Mayta
0152-29364
tf Miljöchef Marie Jonsson
0152-29365
Personalvetare Mats Elfdahl
0152-29197