OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning
Tjänsten tillhör Nämnd- och utredningsavdelningen som är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen.
Avdelningens uppdrag är att vara stödfunktion till nämnder och förvaltningar.
Arbetsuppgifter
Som registrator ansvarar du för öppning/fördelning av inkommen post, registrering av ingående, utgående och upprättade handlingar, expediering av beslut och handlingar, sekretessprövning, utlämnande av allmänna handlingar, årlig arkivläggning. Vidare att ge stöd/utbildning i hantering av dokument och ärendeprocessen samt att tillsammans med gruppen sekreterare utveckla den digitala dokumenthanteringen. Även att gemensamt i gruppen ansvara för hantering av övergripande uppdrag tex arbete med riktlinjer och verkställighet av beslut. Deltagande i planering och genomförande av allmänna val.
Kvalifikationer
Relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig för uppdraget. Kunskap om kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor, kunskap om offentlighet och sekretess samt arbete med diarieföring inom offentlig verksamhet är meriterande. Vidare att du har en god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta med kollegor men också att arbeta självständigt. För att lyckas i rollen krävs att du är noggrann, kan strukturera dina arbetsuppgifter samt är serviceinriktad.
Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.
Arbetstid/Varaktighet
Heltid
Tillsvidareanställning
Lön
Månadslön
Individuell lönesättning
Tillträde
Enligt överenskommelse
Fackliga företrädare
Vision
Tel vx 0970-818 000
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2022-02-06
Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.
Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp.