OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat, och med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta. Vår vetenskapliga som konstnärliga forskning och utbildning bedrivs i nära samarbete med internationella, nationella och regionala företag, offentliga aktörer och ledande universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt 1,8 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 770 anställda och har 17 200 studenter.
De kommande åren investeras mångmiljardbelopp i Norrbotten och Västerbotten i stora projekt som syftar till ett mer hållbart samhälle nationellt så väl som globalt. Luleå tekniska universitet är involverat i flera av dessa högaktuella forskningsprojekt och den samhällsomvandling som följer. Vi har ett brett utbud av utbildningar för att matcha den kompetens som efterfrågas. Vi hoppas att du vill hjälpa oss att bygga framtidens hållbara företag och samhällen.
För att stärka vårt informationshanteringsarbete söker vi nu en registrator med särskilt intresse för utveckling av digitala lösningar och ärendeflöden.
Tjänsten som registrator är placerad vid arkiv och registratur, en del av Universitetskansliet. På Universitetskansliet finns, utöver funktionen arkiv- och registratur, universitetets informationssäkerhetssamordnare, jurist- och upphandlingsfunktionen. I uppdraget för arkiv- och registratur ingår bland annat att ansvara för att styra, driva och utveckla universitetets informationshantering och informationssäkerhet. Vidare ingår att skapa förutsättningar för långsiktig informationshantering med autenticitet, tillförlitlighet, integritet och användbarhet, oavsett var i livscykeln informationen befinner sig.
I din roll som registrator kommer du bland annat att arbeta med ärendehantering, registrering, arkivering, utlämnande av allmän handling, utbildning samt råd och stöd till hela verksamheten. Tillsammans med övriga medarbetare inom universitetskansliet deltar du aktivt i det fortlöpande arbetet med att driva de utvecklingsprojekt som är aktuella inom området.
Kvalifikationer
Vi söker dig med en akademisk examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet av att arbete med informationshantering inom offentlig sektor, registrering, ärendehantering, arkivering och utlämnande av allmän handling.
Meriterande är vana att arbeta med registrering i ärendehanteringssystem samt god kännedom om diarieföring och offentlighets- och sekretesslagstiftning.
För arbetet krävs att du är en god datoranvändare och intresserad av digitala lösningar. Du har vidare god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och på engelska.
Ditt bemötande är serviceinriktat och du brinner för att stötta verksamheten att hitta effektiva rutiner och lösningar för digitala ärendeflöden. Du trivs med att vara en del av en arbetsgrupp och har samtidigt förmåga att kunna bidra, prioritera och bedriva dina arbetsuppgifter självständigt. Du har hög integritet, gott ordningssinne och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Omfattning och ort
Vi söker en registrator för tillsvidareanställning på heltid med placering i Luleå. Provanställning kan eventuellt tillämpas.
Ytterligare information
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Josefin Jönsson, tf enhetschef för Universitetskansliet, 0920-49 3697, josefin.jonsson@ltu.se
Fackliga företrädare:SACO-S Kjell Johansson 0920-49 1529 kjell.johansson@ltu.se och OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 1721 marika.vesterberg@ltu.se
Ansökan
Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning och examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Ansökan samt examensbevis måste vara skrivna på svenska eller engelska.
Sista ansökningsdag: 13 mars 2022
Referensnummer: 558-2022