OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen arbetar på regeringens uppdrag och verkar för att nationella mål får genomslag i länet. Vår breda verksamhet omfattar miljö-, natur-, kulturmiljö-, näringslivs-, samhällsbyggnads- och landsbygdsfrågor. I dialog med andra aktörer samordnar vi olika intressen och främjar en hållbar utveckling av Gotland.
Hos oss arbetar drygt 140 personer och vår chef är landshövding Anders Flanking.
Länsstyrelsen söker Registrator
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en erfaren registrator som tillsammans med oss vill vara med och utveckla myndighetens ärende- och dokumenthantering. Bredden i vår verksamhet och myndighetens uppdrag ger en spännande och utvecklande miljö. Vi arbetar i systemet Platina för ärendehantering och som registrator kommer du att arbeta med uppgifter så som diarieföring, bedömning och klassificering av handlingar.
Arbetet innebär även hantering av inkommen och upprättad säkerhetsskyddsklassificerad information. Det kan även bli aktuellt med arbete i receptionen, som en del av anställningen. Du kommer att tillhöra Enheten för samordning och stöd som består av drygt tjugo medarbetare
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad registrator på högskolenivå eller motsvarande utbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning. Du har god kunskap om den lagstiftning och de förordningar som reglerar hanteringen av allmänna handlingar och om lagstiftning kring offentlighet och sekretess. Du har goda kunskaper i Officepaketet och uttrycker dig väl i både tal och skrift på både svenska och engelska.
Personliga egenskaper
Du är en ansvarsfull person med servicekänsla och pedagogisk förmåga. Du har lätt för att utveckla ett gott samarbete med andra men som också har förmåga att arbeta självständigt. Du är en engagerad och lösningsorienterad person som även i pressade situationer kan arbeta noggrant och strukturerat utan att tappa helhetsperspektivet. Vi värdesätter en bred bakgrund erfarenhetsmässigt för att vidga myndighetens perspektiv och öka gruppens gemensamma kompetens. Här avses såväl personliga erfarenheter och kunskaper som arbetslivserfarenhet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet
ÖVRIGT
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass kommer sedvanlig registerkontroll att utföras vid en eventuell anställning. Anställningen kräver att du är svensk medborgare.
Länsstyrelsen har samordningsansvar inom både krisberedskapen och totalförsvaret i länet. Det innebär att du som medarbetare kan komma att ingå i krisledningsorganisationen och att du kan bli krigsplacerad.
Inför rekryteringsarbetet har Länsstyrelsen i Gotlands län tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Länsstyrelsen på Gotland erbjuder en trivsam arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter. För att arbeta hos oss ska du dela Länsstyrelsens värderingar om människors lika värde.