OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polismyndigheten söker Registrator (administratör) till Rättsavdelningen, region öst, informationsförvaltningen Ref nr: C1495/2015. Ansök senast 6 maj 2015.
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Myndigheten är en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.
Rättsavdelningen blir en gemensam avdelning inom Polismyndigheten.
Rättsavdelningen ansvarar för rättslig styrning och stöd, förvaltningsrättslig verksamhet och informationsförvaltning. Rättsavdelningen har drygt 650 medarbetare på flera orter i landet.
Informationsförvaltning innebär ett ansvar för att styra, utveckla och följa upp verksamheten inom registratur, arkivfrågor och e-tjänster. Den faktiska hanteringen av handlingar genom diarieföring och i arkiv utförs främst inom rättsavdelningens regionala rättsenheter.
Vidare ansvarar enheten för registerutdrag, nationell skanning och expediering samt registervård av misstankeregistret och belastningsregistret.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Som registrator kommer du att ansvara för postöppning och registrering av allmänna handlingar. Du ska ge råd och service till chefer och handläggare i frågor om registrering och ärendehantering. I jobbet ingår även att sekretesspröva utlämnande av allmänna handlingar.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• gymnasieutbildning och högskoleutbildning inom området dokumenthantering eller liknande kunskap förvärvat på annat sätt
• erfarenhet av att arbeta som registrator inom offentlig sektor
• god kännedom om offentlighetslagstiftningen
• b-körkort
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Det är meriterande med:
• erfarenhet av arbete inom polisen eller rättsväsendet i övrigt
• att kunna ytterligare språk
Vi söker dig som är lösningsfokuserad, med gott ordningssinne och som är serviceinriktad. Du kan arbeta självständigt, snabbt och effektivt. Du ska ha god samarbetsförmåga, vara flexibel och snabbt kunna lära dig nya arbetsuppgifter.
ÖVRIGT
Arbetsplatsen ligger i Linköping.
Som medarbetare inom Polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för Polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för Polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för Polisen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med ansvarig rekryterare.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Rättsenhet Bergslagen Jessica Ölvestad
114 14
SEKO Karna Tillheden
114 14
Fackförbundet ST Göran Marklund
114 14
Tf rättschef Karl Holm, tfn 010-5669083
Tf rättschef Karl Holm, tfn 010-5669083.
Karl Holm
010-5669083
Torben Pedersen i Malmö på nr 070-626 74 56 elle
Chef Info-förvaltningen Bergslagen Lejla Jasarevic
010-567 0281
Kenneth Carnabeck, tf gruppchef, tfn 010-56 827
Gruppchef/Arkivarie Henrik Svensson
072-515 27 78