Registrator

Registrator

Arbetsbeskrivning

Enheten för registratur

Vill du bli en ny kollega till det härliga gänget på enheten registratur? Har du erfarenhet av att jobba som registrator och att effektivisera arbetssätt genom digitalisering eller automatisering? Vill du arbeta och utvecklas inom informationsförvaltning? Då kan det här vara jobbet för dig! Välkommen med din ansökan!

Enheten för registratur styr och stödjer Uppsala kommun i frågor som rör informationshantering för kommunstyrelsen och nämnderna. Vi jobbar för att övergången till en digital långsiktig hantering av information bättre ska möta framtidens utmaningar. Enheten består av ca. 25 medarbetare.

Enheten för registratur ingår i avdelningen för kansli där även stadsarkivet, enheten för juridik samt enheten för nämndsekretariat och beredning & utredning ingår och totalt sett är vi cirka 85 medarbetare. Avdelningen har det strategiska ansvaret för att utveckla och effektivisera kommunens arbete kring ärenden och handlingar. Din arbetsplats blir i Uppsala kommuns stadshus och vi arbetar utifrån aktivitetsbaserat arbetssätt i moderna och nyrenoverade kontorslokaler i centrala Uppsala.

Ditt uppdrag
Arbetet som registrator är varierande och omfattar bland annat ärendehantering, registrering, arkivering och utlämnande av allmän handling samt ge utbildning, råd och stöd till handläggare och chefer. Kontakt med medborgare ingår som en naturlig del i arbetet, samt vara ett stöd för verksamheterna i frågor som rör offentlighet och sekretess.

Tillsammans med kollegor inom enheten deltar du i det fortlöpande arbetet med att ta fram gemensamma rutiner och riktlinjer inom området. Ditt uppdrag omfattar även att effektivisera arbetssätt.

Uppsala kommun ligger i framkant med planer att införa en modern informationsförvaltning med fokus på bland annat digitalisering och e-förvaltning. Din närmaste chef kommer att vara enhetschef, som kommer att ge dig hjälp och stöd i arbetet tillsammans med enhetens teamledare.

Din bakgrund
Vi söker dig som har registratorsutbildning eller annan utbildning alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Tjänsten kräver god kännedom om ärende- och dokumenthantering hos en myndighet samt god kännedom om lagstiftning inom området. Du ska ha erfarenhet av att arbetat i projekt gällande effektivisera arbetssätt genom digitalisering eller automatisering. Vidare söker vi dig som har mycket goda datakunskaper samt kunskaper inom GDPR.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete med informationsförvaltning inom offentlig sektor, kunskaper i Public 360 och erfarenhet av att ge stöd och rådgivning till handläggare och chefer.


Som person är du ansvarstagande, noggrann och bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor. Vidare är du flexibel och kan se möjligheter i förändringar. Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Britt-Marie Hafelt, enhetschef, 018-726 11 40.

Facklig företrädare:
DIK, Erik Önnevall, 018-727 21 85
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 09 18.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, kansli samt enheten för omvärld och ledningsstöd. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juli 2022
  • Ansök senast: 7 augusti 2022

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

18 november 2024

15 november 2024