OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet.
Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök.
ARBETSUPPGIFTER
Kansliet ansvara för registrering. Dokumenthantering och arkivering, av kommunens samtliga sju nämnder och kommunstyrelsen. Kansliet ansvarar också för kommunens arkiv och genomförande av allmänna val. Som registrator har du en viktig roll i kommunens centrala administration och dokumenthantering. Du hanterar och registrerar handlingar i vårt diarieföringssystem och sköter det löpande arbetet med nämndernas officiella e-post, inkommande handlingar, utlämnande av handlingar och arkivering.
KVALIFIKATIONER
Du har godkänd gymnasieutbildning samt några års erfarenhet av arbete med registrering, arkivering, och dokumenthantering i en politisk styrd organisation och är van att arbeta i ett digitalt informations- och ärendehanteringssystem. Du har god kunskap om de lagar och förordningar som styr hantering av allmänna handlingar inom offentlig förvaltning. Du trivs i en serviceinriktad roll med pedagogiska inslag, där interaktion med andra faller sig naturligt. Du är trygg i din roll som registrator och trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har ett intresse och en vilja att utveckla systematiska arbetssätt och processer som gör det lätt att göra rätt, både för dig själv och de du stöder. Du är en god kommunikatör i både tal och skrift.
Du står bakom vår vision och våra värderingar. Du har ett gott värdskap och ett gott samarbete med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Hallstahammars kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunsekreterare Carina Iwemyr
0220-240 03
Lönechef Mari Högberg
0220-241 88
HR - chef Helene Mårtén
0220-24088