OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kansliet i Solna utvecklar sin verksamhet och söker nu en registrator som vill vara med och effektivisera och kvalitetshöja processer, rutiner samt brinner för god service i kommunal verksamhet.
Om oss
Tjänsten är centralt placerad på kansliet på stadsledningsförvaltningen. På kansliet har vi samlat stadens registratur, arkiv och nämndsekreterare. Den samlade satsningen syftar till att höja kvalitén inom nämnda områden ytterligare. Vi arbetar för att ge kvalificerat stöd till stadens förtroendevalda, tjänstepersoner och medborgare och eftersträvar hög kvalitet och effektivitet i vår dokumenthantering.
Vad innebär arbetet?
Som registrator har du det övergripande ansvaret för respektive nämnds diarieföring och dokumenthantering. Du ger stöd och service till förvaltningens verksamheter och allmänheten inom diarieföring och allmänna handlingar. I det dagliga arbetet ingår postöppning och hantering av inkommande och utgående handlingar för registrering i vårt digitala diarieföringssystem.
Du kommer tillsammans med övriga registratorer att ansvara för utveckling och implementering av nya arbetssätt och rutiner inom registraturen och blir en viktig resurs och spindeln i nätet arbetet.
Det här söker vi hos dig
Som person är du driven, initiativtagande och självgående. Du är strukturerad och drivs av process- och kvalitetsutveckling. Vidare har du lätt för att samarbeta och ett pedagogiskt förhållningssätt.
Du har en registratorsutbildning eller likvärdig utbildning. Vi ser det som meriterande om du har arbetslivserfarenhet som registrator inom offentlig sektor. Du är van att arbeta i Officepaketet, dokument- och ärendehanteringssystem samt andra IT system exempelvis Lex, Iipax, Visual Arkiv. Vidare ser vi att du har goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr verksamheten och dokumenthanteringen.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en spännande roll i staden där du som nyckelperson, tillsammans med dina kollegor, får vara med och sätta nya arbetssätt och utveckla stadens registratur.
Hos oss har du årsarbetstid vilket innebär att du får planera din arbetstid utifrån din egen och verksamhetens behov. Som tillsvidareanställd har du även pensionsavsättning samt tillgång till bland annat semesterväxling och friskvårdsbidrag. Solna stad har goda kommunikationsmöjligheter med närhet till tunnelbana, tvärbana, pendeltåg och bussar.
Mer information om ansökan
Varmt välkommen med din ansökan innehållandes CV senast det 22 november 2022. När du söker kommer du också att få svara på några urvalsfrågor som ersätter ditt personliga brev och ligger till grund för det första urvalet i tjänsten.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse.
Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till kanslichef, Elin Vrij på mailto:elin.vrij@solna.se
Vi ser fram emot din ansökan!
I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, internservice, kontaktcenter, HR, upphandling, IT, kommunikation, genomförande av allmänna val samt trygghet och säkerhet.
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.