OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!
Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!
Tjänsten som registrator är placerad i en funktion som arbetar med posthantering, GDPR, diariet, arkivfrågor och informations-säkerhet. Funktionen består idag av 5 medarbetare som arbetar med samtliga arbetsuppgifter som ett team men där var och än har ett huvudansvar. Funktionen är placerad på enheten Internservice, Sektor Välfärd.
ARBETSUPPGIFTER
Huvudansvaret är att tillsammans med kollega diarieföra inkomna/upprättade handlingar till sektorns tre nämnder. I tjänsten ingår även att ge stöd och råd gällande diariefrågor till medarbetare i sektorn samt delta i förändringsarbete inom funktionen och enheten.
Tillsammans med funktionen arbetar du med:
- central fysisk posthantering för sektorn
- digitalt inkommande post till sektorns tre nämnder
- personuppgiftsincidenter och begäran om registerutdrag i enlighet med dataskyddsförordningen.
- arkiveringsfrågor
- informationssäkerhet
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en godkänd administrativ utbildning på gymnasienivå eller högskolenivå, alternativt en utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har erfarenhet av administrativt arbete inom kommunal eller offentlig verksamhet samt förmågan att uttrycka dig väl i det svenska språket i såväl tal som skrift.
Du har kunskap om, och erfarenhet av, arbete med digitala verktyg. Du har även kunskap om lagstiftning kring offentlighet och sekretess samt erfarenhet av arbete med diarieföring. Vi ser gärna att du har kunskap om lagstiftning enligt förvaltnings- och arkivlagen.
Som person inger du förtroende, skapar tilltro och tillit. Du har en förmåga att sprida lugn och stabilitet. Du har även en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Du har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse. Vidare har du förmågan att följa instruktioner, procedurer, lagstadgade krav och policy, samt förhålla dig till uppsatta tidsplaner. Du har även förmågan att formulera dig väl i tal och skrift, anpassar ditt språk till olika situationer, syften och mottagare samt har en språklig säkerhet i både tal och skrift.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.
Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.
Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.